Acest scaun supraetajat reprezintă viitorul călătoriilor cu avionul?

Zephyr Aerospace, un startup din San Francisco, a prezentat o revoluționară combinație de scaun și pat pentru pasagerii de la clasa economy.

Foto: Zephyr Aerospace


Datorită stilului său cu două etaje, scaunul Zephyr ar putea într-o zi să le permită pasagerilor de la clasa economică să se întindă. Cu acest design, două persoane ar împărți un rând, unul deasupra celuilalt.

Potrivit CNN, CEO-ul Zephyr, Jeffrey O'Neill, a fost inspirat de un zbor fără somn între New York și Singapore, în urmă cu câțiva ani, la bordul a ceea ce era atunci cel mai lung zbor comercial din lume. "De ce este atât de dificil să găsești o modalitate accesibilă de a sta întins pe spate pe un zbor de 19 ore?" a spus O'Neill. Noul concept al Zephyr transformă scaunele de la clasa premium economy de pe avioanele cu structură largă în paturi întinse. Ideea ar putea revoluționa experiența de la bordul avionului. Dispunerea scaunelor ar necesita o configurație 2-4-2, deoarece acest lucru ar permite majorității companiilor aeriene să își mențină numărul de călători fără a sacrifica confortul pasagerilor. O'Neill susține că noul design ar fi cel mai ieftin mod de a dormi pe zborurile comerciale de lungă distanță.

Foto: Zephyr Aerospace

CITEȘTE ȘI ASTA! ACESTA ESTE CEL MAI PROST LOC POSIBIL ÎNTR-UN AVION

Combinația de scaun și pat de la Zephyr oferă călătorilor cu buget redus aceeași intimitate ca și călătorilor de la clasa business. Scaunele de dormit nemecanice au un număr limitat de elemente mobile și sunt realizate cu materiale compozite ușoare de cel mai înalt standard, reducând costurile directe de întreținere pentru companiile aeriene. O scară telescopică oferă acces rapid și ușor la zona superioară și poate fi îndepărtată după îmbarcare. Capacul pentru picioare rabatabil crește spațiul personal în fiecare scaun, care permite mai multe poziții culcate. Ar exista spațiu pentru copii și familii pentru a se întinde unul lângă altul.

Zephyr va fi vândut companiilor aeriene comerciale, dar și proprietarilor de avioane private. Scaunul va fi comercializat, de asemenea, sub formă de licență către producătorii de scaune și companiile aeriene. Fiecare scaun va avea un preț de 30-40.000 de dolari/unitate, ceea ce reprezintă cu 60% mai puțin decât costul mediu al unui scaun la clasa business și este cu 80% mai ușor (datorită materialelor compozite avansate și a numărului limitat de piese mobile). Scaunul Zephyr poate fi configurat pentru orice mod de transport (aerian, feroviar, autobuz, militar).

AMI MÉG ÉRDEKELHET