Noi tipuri de turism, noi tendințe de călătorie

Poate deloc surprinzător, majoritatea sondajelor sunt de acord asupra unui lucru: în 2023, bugetul va fi cel mai important factor în planificarea călătoriilor.

Foto: Shutterstock


Conform specialiștilor din domeniul turistic, se preconizează că hotelurile cu una, două și trei stele vor fi din ce în ce mai solicitate. La fel, vor deveni mai populare apartamentele și casele de închiriat cu bucătării bine echipate – în principal pentru a economisi bani, dar și pentru a petrece timp de calitate împreună cu familia sau prietenii.

Foto: Shutterstock

O altă tendință legată de buget arată că din ce în ce mai mulți oameni plănuiesc să călătorească în afara sezonului de vârf. Mulți optează pentru una sau două vacanțe mai lungi decât pentru mai multe călătorii scurte, în timp ce alții încearcă să găsească oferte mai bune rezervând din timp.

Pentru a obține un raport calitate-preț mai bun se pune, de asemenea, accentul pe explorarea orașelor mai puțin cunoscute.

În contextul economisirii, un nou fenomen este așa-numitul turism „de schimb valutar". Slăbirea euro și a lirei sterline în raport cu dolarul, de exemplu, face ca pentru americani să fie mai profitabil să călătorească în Europa. În multe alte țări din întreaga lume, călătorii care au cunoștințe din domeniul financiar aleg destinații pe baza unor rate de schimb favorabile.

Foto: Shutterstock

Deși călătoriile devin mai focusate pe buget, 73% dintre oameni sunt mai încrezători în ceea ce privește călătoriile decât au fost în 2022, iar 72% spun că încă merită să călătorească în ciuda incertitudinilor economice și politice, potrivit unui sondaj Booking.com realizat pe 24.000 de persoane din 32 de țări. "În pofida incertitudinilor globale, călătorii caută o cale de ieșire din realitățile cotidiene", a declarat Arjan Dijk, vicepreședinte și director de marketing al platformei de cazare.

Conform unei concluzii din cadrul cercetării, călătoriile „de recuperare” vor ajunge în prim-plan în acest an. Pur și simplu după ultimii trei ani de restricții epidemice, milioane de oameni caută să recupereze timpul pierdut și să vadă lumea.

Foto: Shutterstock

În paralel devine și mai numeroasă tabăra călătorilor care vor să iasă din convențional, să părăsească zona de confort și să experimenteze ceva nou. Unii se mulțumesc cu descoperirea unei culturi diferite de ale lor, în timp ce alții caută o experiență culturală completă și își îndreaptă privirile spre destinații îndepărtate. O altă tendință importantă este aceea că oamenii caută din ce în ce mai mult opțiuni de cazare și transport ecologice și pun un accent mai mare pe sustenabilitate.

În ultimii ani, orașele și-au pierdut din popularitate din cauza situației epidemice, dar acum, potrivit unei analize realizate de agenția de turism americană Expedia, city break-urile sunt pe cale să explodeze din nou, iar numărul celor care aleg destinații inspirate de seriale și filme crește rapid.

AMI MÉG ÉRDEKELHET