Reînnoire completă – test Honda HR-V e:HEV

Honda HR-V nu seamănă în niciun fel cu predecesorul său – aspectul modern este combinat cu tehnologia avansată și o propulsie hibridă specială.

Denumirea HR-V reprezintă modelele crossover compacte de la Honda, dar între diferitele generaţii nu există o legătură directă – cea mai recentă, a treia serie nu continuă spiritul predecesorului său nici ca aspect, nici în ceea ce privește conceptul sau dimensiunea.

Foto: Honda

Liniile caroseriei sunt puritane în comparaţie cu modelele anterioare ale mărcii: barele orizontale ale grilei se încadrează în aspectul compact al părţii frontale, farurile cu LED sunt înguste, iar linia descendentă a acoperișului amintește de coupe-urile SUV. Rezultatul este un crossover ușor futurist, dar elegant, în special în finisajul Sunlight White Premium.

HABITACLU MAGIC

Fotó: Honda

Interiorul este stilat, având materiale plăcute la atingere. Sistemul unic de difuzie a aerului este conceput pentru circularea ușoară a aerului încălzit sau răcit în jurul pasagerilor, un alt bonus fiind acţionarea fără atingere a sistemului de climatizare.

Display-ul de 9 inci al sistemului de infotainment nu este mare, dar grafica și viteza sa de reacţie merită laude.

Scaunele din faţă oferă confort maxim chiar și în cea mai înaltă poziţie, dar nici cei care stau în spate nu se pot plânge: Honda HR-V face parte din modelele mai spaţioase din categoria sa, nici pasagerii mai înalţi nu trebuie să-și facă griji. În plus, datorită tehnologiei Magic Seats, scaunele din spate pot fi configurate printr-o mișcare ușoară: pot fi înclinate, pentru mai mult spaţiu vertical pentru biciclete sau schiuri ori spătarele scaunelor pot fi rabatate complet.

HIBRID VERSATIL

Foto: Honda

În mod obișnuit, mașinile japoneze fabricate în afara Europei ajung pe bătrânul continent cu echipament standard bogat și o gamă limitată de motorizări – ambele fiind valabile și pentru ultima generaţie a modelului HR-V. O largă serie de sisteme de asistenţă sunt deja disponibile pentru nivelul de bază Elegance, iar pachetele Advance și Advance Plus aduc mai mult mai ales în ceea ce privește aspectul și confortul.

Mașina este disponibilă cu o singură motorizare, însă aceasta constă într-un sistem hibrid cu adevărat versatil.

Tehnologia e:HEV include trei moduri de condus interschimbabile, selectate automat în funcţie de cerinţele de drum. Pentru o eficienţă maximă, HR-V-ul pornește în modul electric (propulsat de două motoare electrice), schimbând insesizabil în modul hibrid atunci când este necesar un cuplu mare. În modul Engine, sistemul inteligent folosește motorul pe benzină de 1,5 litri pentru a propulsa mașina la viteze medii de croazieră, iar excesul de energie generat de motorul electric este stocat în baterie pentru o utilizare viitoare.

Foto: Honda

Dinamismul este îmbunătăţit prin diferitele moduri de performanţă – Sport, Normal și Econ, în timp ce acceleraţia și decelerarea cu o singură pedală pot fi selectate prin modul de conducere suplimentar B, pentru o experienţă asemănătoare cu cea a unei mașini 100% electrice. Nivelul de regenerare a energiei și puterea efectului de decelerare pot fi reglate în funcţie de preferinţele șoferului prin utilizarea selectorului din spatele volanului, pentru a oferi o varietate de experienţe de condus.

CONSUM SURPRINZĂTOR

Foto: Honda

Este un inconvenient minor faptul că atunci când unitatea pe benzină funcţionează ca generator, zgomotul motorului nu este întotdeauna în concordanţă cu viteza și acceleraţia, însă, oricum, de cele mai multe ori zgomotul propulsorului cu ardere internă nu deranjează condusul.

Mult mai important este consumul foarte mic al sistemului de propulsie.

Valoarea de 5,4 litri/100 km specificată de producător este ușor de ţinut, am constatat că este posibil chiar și un consum sub 5 litri. În timpul test drive-ului, care a inclus atât o autostradă, cât și serpentine, am măsurat un consum de 4,9 litri, iar condusul în oraș a venit cu o cifră incredibil de scăzută de 3,4 litri.

Honda HR-V este dinamică, iar datorită cooperării celor trei motoare, reacţionează prompt la acceleraţie. Datorită suspensiei ferme, mașina abia se înclină în viraje. Anvelopele mai late contribuie și ele la acest lucru, deși uneori gropile și alte denivelări ale drumului se resimt în habitaclu. În astfel de cazuri, considerăm un avantaj jantele de 18 inci: mașina ar arăta și mai bine cu roţi mai mari, dar anvelopele cu profil mai înalt sunt mai potrivite pentru această suspensie.

Noua generaţie HR-V nu seamănă aproape deloc cu predecesorii săi, ceea ce în acest caz este mai degrabă un lucru pozitiv. Arată ca făcând parte din categoria premium, este mai robustă și are un aspect mai elegant. Un crossover modern, relativ mare, al cărui consum rivalizează cu cel al unei mașini diesel de categorie mică.

​3 DOTĂRI MODERNE

  • ÎNCĂRCĂTOR WIRELESS – Așază telefonul pe suportul opţional pentru o încărcare fără fir – este compatibil cu toate telefoanele mobile cu funcţie de încărcare wireless.
  • LUMINI DE VIRAJ – Faruri direcţionale care răspund la rotirea volanului, iluminând drumul când intri într-un viraj.
  • CONECTIVITATE AVANSATĂ – Actualizările software over-theair permit menţinerea la cele mai recente versiuni de funcţii și aplicaţii.

​HONDA HR-V e:HEV

  • PROPULSIE – benzină, 1,5 litri + 2 motoare electrice
  • PUTERE MAXIMĂ – 131 CP
  • CUPLU MAXIM – 253 Nm
  • TRANSMISIE – automată
  • VITEZĂ MAXIMĂ – 170 km/h
  • DIMENSIUNI (L/L/Î) – 4.340/1.790/1.582 mm
  • VOLUM PORTBAGAJ – 335/1.305litri
  • PREŢ BAZĂ – 33.040 euro
AMI MÉG ÉRDEKELHET