Trenurile de noapte devin din nou în vogă în Europa

În 2022, un nou tren de noapte se va adăuga la o rețea de rute planificate care va lega orașe din Europa, inclusiv Praga, Berlin și Amsterdam.

Foto: 123rf


Foto: littleisland.org

Un tren de noapte va conecta Praga și Bruxelles prin Dresda, Berlin și Amsterdam în 2022, cu servicii precum acces gratuit la internet, mic dejun și cafea gratuită. RegioJet va lansa, de asemenea, un nou serviciu de tren nocturn pe ruta Praga–Lviv (Ucraina), anul acesta.

Trenul cu vagoane de dormit RegioJet este cea mai mare extindere planificată a rețelei europene de tren de noapte din ultimii ani. Căile ferate de stat din Germania, Austria, Franța și Elveția au anunțat deja un parteneriat cu un fond de investiții de peste 600 milioane de euro pentru a revigora serviciile feroviare nocturne. Cu doar patru ani în urmă, Deutsche Bahn, calea ferată de stat a Germaniei, și-a vândut toate vagoanele de dormit, declarându-le neprofitabile din cauza numărului redus de pasageri. Dar schimbările climatice și pandemia COVID-19 modifică din nou obiceiurile clienților, iar unele călătorii europene cu trenul sunt de fapt mai rapide decât zborul.

Foto: Pexels

Se așteaptă să se lanseze alte cinci rute în următorii patru ani. Până în decembrie 2021, un nou serviciu nocturn va funcționa între Viena și Paris prin München, precum și între Zurich și Amsterdam. Trenurile între Zurich și Roma vor fi programate din decembrie 2022. Decembrie 2023 va experimenta un alt serviciu între Viena și Paris, care călătorește prin Berlin și Bruxelles. De asemenea, trenurile de noapte vor începe să circule între Zurich și Barcelona din decembrie 2024.

RegioJet se alătură unui număr din ce în ce mai mare de companii care revigorează călătoria feroviară de noapte pe continent. Compania feroviară de stat SNF din Franța a anunțat în 2017 un plan ambițios pentru a relansa trenurile cu vagoane de dormit și luna trecută a lansat un serviciu nocturn de la Paris la Coasta de Azur cu bilete începând de la 29 EUR pentru călătoria de 12 ore. Și există mai multe în curs de desfășurare, SNCF urmărind să readucă în total 10 astfel de servicii în următorii 10 ani.

Foto: Midnight Trains

„Hotel pe șine", marca Midnight Trains

O altă companie de gen ar fi start-up-ul feroviar francez Midnight Trains cu planuri de conectare a Parisului la destinații precum Copenhaga, Roma și Porto până în 2024. Midnight Trains se autodefinește ca un „hotel pe șine" și va avea un restaurant și un bar la bord, precum și camere private în stil hotelier. De la baza sa din Paris speră să ajungă în 12 destinații europene din 2024 și să facă din călătorie o experiență memorabilă pentru pasageri. Proiectul este încă în faza incipientă, dar Midnight Trains este doar una dintre numeroasele companii care deservesc o fracțiune în creștere de călători care doresc să schimbe călătoriile aeriene pentru călătorii feroviare mult mai sustenabile.

În mod separat, Suedia a anunțat în 2020 că intenționează să introducă un nou serviciu internațional de tren de noapte spre Germania și Belgia până în 2022. Noua rută va lega orașele suedeze de Hamburg și Bruxelles, permițând conexiuni rapide cu Europa centrală și Marea Britanie.

AMI MÉG ÉRDEKELHET