De la Metaverse la soluții biometrice – top 5 tendințe de călătorie pentru 2023!

Discuția despre revoluția tehnologiilor de călătorie nu mai este ipotetică, spun reprezentanții companiei Amadeus.

Foto: Unsplash

Metaverse, soluții biometrice, nomazi digitali – compania americană de tehnologie de turism Amadeus se așteaptă ca în următoarele 12 luni (și nu numai) să asistăm la schimbări continue privind modul în care călătorim, deoarece vor apărea noi tehnologii și soluții în acest sens.

Raportul realizat de către specialiștii firmei americane Amadeus despre tendințele pentru anul 2023 în domeniul travel identifică cinci noi puncte cheie, care compania consideră că vor juca un rol important în modelarea obiceiurilor de călătorie în anul următor. Conform Amadeus, deși tehnologia este un motor major al schimbării, iar soluțiile biometrice și internetul descentralizat și public bazat pe blockchain (Web3) vor avea un rol important de jucat, relațiile umane rămân la fel de însemnate. Tendințele sunt conectate la preocupările personale și sociale, de la exigența de a călători cu o amprentă ecologică mai mică până la dorința mai multor oameni de a fi liberi să lucreze de oriunde.

Metaverse

Foto: Unsplash

Explorarea universului realității virtuale Metaverse va permite călătorilor să descopere o destinație înainte de a ajunge acolo sau de a-și retrăi amintirile după ce au plecat. În următorii ani, Metaverse va duce la angajarea călătorului la nivelul următor. Călătorii se vor putea bucura de experiențe culturale mai profunde într-o lume online, explorând concerte virtuale și expoziții de oriunde. Tehnologia oferă, de asemenea, un potențial enorm de asistență înainte de călătorie și posibilitatea de a „încerca înainte de a cumpăra” – de la parcuri de aventură până la terminalurile unor aeroporturi.

Soluții biometrice

Foto: Pixabay

Aceste tehnologii vor ajuta la plăți mai facile pe durata călătoriilor. Aeroporturile folosesc deja biometrie pentru identificarea documentelor de călătorie, astfel încât următorul pas logic este să utilizeze acest control de identitate pentru orice plăți realizate în timpul călătoriei lor. Aeroporturile și operatorii de turism ar putea oferi o experiență de plată contactless pentru pasageri prin utilizarea biometriei în toate punctele călătoriei.

Fără bagaje

Foto: Unsplash

Atât numărul, cât și greutatea bagajelor se va micșora semnificativ datorită numărului în creștere a călătorilor mai conștienți de amprenta lor de carbon, respectiv a hotelurilor care vor oferi mai multe servicii și facilități. A călători cu multe valize nu mai reprezintă un simbol al statutului – mai degrabă este exact opusul. Hotelurile și stațiunile oferă din ce în ce mai multe articole voluminoase, precum echipamente sportive sau haine de antrenament. Pe lângă asta, mai mulți călători vor cauta să-și cumpere produsele esențiale la destinație, susținând comunitatea locală.

Nomazi digitali

Foto: Unsplash

Aceasta nu este o tendință nouă, dar dezvoltarea ei nu se va opri nici după criza creată de pandemie. Cei care lucrează de la distanță se vor stabili într-un stil de viață din ce în ce mai nomad, migrând în diferite locații, datorită formalizării pe scară largă a politicilor „de lucru de oriunde”. Din perspectivă guvernamentală, vom vedea probabil creșterea continuă a numărului țărilor care încurajează nomazi digitali prin programe de viză și stimulente. Țări precum Costa Rica, Georgia, Croația, Islanda sau Germania au creat deja programe oficiale pentru a atrage nomazi digitali.

Călătorii de conectare

Foto: Pixabay

Conceptul home office a adus cu el o altă tendință nouă: se dezvoltă rapid piața unor noi forme de călătorii de tip business, axate pe conectarea echipelor și întărirea relațiilor între colegi care lucrează acasă, respectiv sporirea creativității departe de birou. Cum experiența angajaților a devenit mai importantă acum ca niciodată, programele de călătorie în echipă vor crește exponențial, deoarece acestea sunt o modalitate bună de a motiva echipele, de a îmbunătăți satisfacția angajaților, de a consolida loialitatea companiei și de a debloca creativitatea.

AMI MÉG ÉRDEKELHET