Fii atent la rezervările de cazare – scamatorii online încearcă o nouă metodă!
În ultimele săptămâni, mai multe persoane au raportat tentative de fraudă legate de platforma booking.com.
În cadrul celei mai recente escrocherii online, infractorii încearcă să obțină detaliile cardurilor de credit ale călătorilor care fac rezervări prin booking.com prin intermediul unui e-mail de confirmare. Potrivit articolului din The Guardian, e-mailul "amenință călătorii că, dacă nu furnizează detaliile cardului de credit la linkul din mesaj, rezervarea lor va fi anulată în termen de 4 până la 12 ore".
Foto: Shutterstock
Julia Berridge, o cititoare a cotidianului britanic Observer, a relatat că, după ce și-a completat datele cardului de credit pe linkul care i-a fost trimis, a fost nevoită să își anuleze cardul - ceea ce a creat, bineînțeles, o situație foarte neplăcută în vacanță. "Întrucât toate detaliile de rezervare din e-mail păreau a fi corecte și acesta venea de la ceea ce părea a fi o adresă reală, iar eu puteam chiar să văd mesajul în cadrul aplicației Booking, am crezut că trebuie să fie real", a explicat Berridge de ce a căzut în plasa escrocilor.
Deși booking.com neagă cu tărie că sistemul său ar fi fost piratat, cert este că e-mailurile au venit de la ceea ce este considerată a fi adresa oficială noreply@booking.com, iar e-mailurile au apărut și în aplicația companiei.
Potrivit site-ului de rezervări, vina nu le aparține lor, ci sistemelor de corespondență ale fiecărui hotel în parte.
Cu toate acestea, hotelurile în cauză susțin că la ei nu ar fi putut apărea o astfel de problemă. Majoritatea e-mailurilor au fost trimise în căsuțele poștale ale unor persoane care fie se cazaseră deja, fie urmau să sosească la hoteluri în câteva zile. Booking își sfătuiește clienții să sune la serviciul de asistență pentru clienți al companiei, disponibil 24 de ore din 24, sau să contacteze hotelul în cauză dacă au întrebări sau probleme cu rezervarea sau plata lor.