S-a construit un nou adăpost pe cel mai înalt vârf din Austria S-a construit un nou adăpost pe cel mai înalt vârf din Austria
Foto: Instagram

2022-03-29

  • Drive
  • Alte
  • S-a construit un nou adăpost pe cel mai înalt vârf din Austria

S-a construit un nou adăpost pe cel mai înalt vârf din Austria

Noul bivuac preia funcția vechiului adăpost de pe Großglockner, construit în 1957. Noua clădire octogonală a fost construită pe baza planurilor realizate de Helmut Ohnmacht, marele avantaj fiind lipsa amprentei ecologice. Construită într-o rezervație naturală, în cea mai apropiată vale, aceasta a poluat doar indirect mediul, fiind transportată bucată cu bucată cu elicopterul.

Casa din lemn a fost realizată pentru alpiniştii care urcă muntele pe versantul nordic și înfruntă primejdii din cauza vremii, adăpostul fiind bun doar pentru a se proteja de vânt puternic sau viscol. În bivuacul Glockner se găsesc în total 15 paturi, dar în caz de nevoie poate adăposti și 25 de persoane.

La realizarea adăpostului modern a lucrat o echipă profesionistă specializată în construcții alpine, formată din 12 persoane. Construcția a fost asamblată în trei zile, cu un cost de 85.000 de euro, în condiții meteorologice nefavorabile.

Ce este bivuacul?

Teoretic, cuvântul de origine franceză înseamnă „staționare temporară a trupelor militare în afara localităților sau a taberelor"; este totodată porțiunea de teren pe care se face această staționare. Între timp a devenit un termen tehnic mai complex în rândul excursioniștilor și alpiniștilor. Bivuacul înseamnă un adăpost simplu de noapte, unde putem dormi lipsiți de pericol – poate fi și o peșteră, un acoperiș sau chiar o casă de lemn.

Foto: Fabio Keck

Vezi cum a fost construit în numai trei zile noul bivuac

Foto: Fabio Keck

Foto: Fabio Keck

Foto: Fabio Keck

Foto: Fabio Keck

Foto: Fabio Keck

Foto: Fabio Keck

Foto: Fabio Keck

Urmărește canalele noastre de socializare pentru a nu pierde conținutul nostru actualizat constant: ne găsești pe TikTok , Instagram , YouTube și Facebook ca Drive Magazine Romania!

Citește și asta

Citește și asta