Un reper important în istoria autorulotelor – Mercedes-Benz Marco Polo sărbătorește 40 de ani de existență

Camperul compact Mercedes-Benz a oferit vacanțe și aventuri de familie timp de patru decenii.

Foto: Daimler Media


În urmă cu 40 de ani, numele celebrului explorator venețian a fost oferit unei noi autorulote marca Mercedes-Benz. Acesta și-a marcat premiera în 1984, iar de atunci a oferit multor călători amintiri minunate, din Europa până în Asia. Și, de asemenea, a evoluat în ceea ce privește funcționalitatea, confortul și stilul. Viitorul său? Pare electrizant.

În anii 1980, primul Marco Polo a fost una dintre autorulotele compacte care au definit segmentul.

Trăsăturile sale caracteristice au fost capota îngustă, finisajul exterior în bej „Bahama” și interiorul bej-maroniu, care era considerat un "must-have" pentru excursioniștii pretențioși la acea vreme. Deoarece vehiculul de bază T1 a fost produs inițial în Bremen, a fost supranumit "Bremer Transporter". Cu o înălțime de 2,97 metri, primul Marco Polo era o priveliște impunătoare. A urmat un facelift în 1988.

Foto: Daimler Media

Conceptul de bază al lui Marco Polo a rămas neschimbat de la prima generație.

Acesta include în continuare un pat situat în partea de sus, o combinație banchetă/cușetă în spate, scaunele pivotante pentru șofer și pasagerul din față, o chicinetă cu chiuvetă, aragaz și cutie frigorifică, precum și module de dulapuri și sertare.

În 1996, o reducere a înălțimii la mai puțin de doi metri și introducerea unui acoperiș de tip camper au făcut ca a doua generație a lui Marco Polo - bazată pe furgoneta Vito - să fie mult mai ușor de întreținut în garaj. În același timp, interiorul a devenit considerabil mai funcțional: combinația scaun/cușetă din spate a fost montată pe un sistem de șine și a devenit mobilă. Dulapurile au fost dotate cu obloane practice. Masa putea fi depozitată în lambriurile ușii glisante, iar accesul în spate era liber datorită unei frâne de parcare acționată cu piciorul.

Foto: Daimler Media

În 2003, cea de-a treia generație a lui Marco Polo, bazată pe modelul Viano, a făcut noi progrese în ceea ce privește funcționalitatea și a stabilit iarăși noi standarde în segmentul camper. Un pavilion de tip camper acționat electric, un pat ”de acoperiș” confortabil, cu elemente elastice punctiforme, și o banchetă cu spătare rabatabile electric, precum și perne de aer în spătarele scaunelor pentru o mai bună susținere laterală au fost doar câteva dintre numeroasele îmbunătățiri.

Din 2015, Marco Polo a fost prezentat în forma sa actuală, bazată pe Clasa V. Interiorul a fost transformat într-un lounge exclusivist, de la cabina de pilotaj până la zona de living. Punctele de atracție includ pardoseala cu aspect de iaht, iluminarea interioară atmosferică cu LED-uri - inclusiv iluminarea ambientală opțională - și o selecție largă de elemente decorative cu finisare și tapițerie de înaltă calitate. De la faceliftul din 2019 și actualizările ulterioare, Marco Polo a oferit, de asemenea, și mai multă tehnologie, inclusiv sistemul multimedia inovator MBUX (Mercedes-Benz User Experience) și unitatea de control avansată MBAC (Mercedes-Benz Advanced Control) pentru rulote, care transformă vehiculul într-o casă inteligentă pentru călătorii și nomazi digitali.

Foto: Daimler Media

Noua Clasa V Marco Polo, care a fost prezentată în vara anului 2023 și care își va sărbători lansarea pe piață în acest an, continuă această dezvoltare. Printre altele, acesta impresionează printr-un aspect și mai de calitate al exteriorului și al habitaclului, precum și printr-un MBUX și MBAC îmbunătățite, care oferă acum funcții noi, cum ar fi controlul inteligent al comenzii de nivel AIRMATIC în modul camper.

Pasul central către viitorul electric este noua arhitectură VAN.EA, modulară și scalabilă, care va fi introdusă începând cu 2026. Pe baza VAN.EA, portofoliul de autorulote al mărcii germane va fi, de asemenea, electrificat și extins. Pe baza VAN.EA, Mercedes-Benz va oferi în viitor atât vehicule de tip RV de dimensiuni medii, cât și mari, complet electrice. Împreună cu partenerii săi internaționali din domeniul autorulotelor, marca intenționează să dezvolte noul standard industrial pentru rulotele electrice.

AMI MÉG ÉRDEKELHET