Spectaculos și confortabil – am testat noul Citroën C4 X

Aspectul unic ce combină elemente de design ale SUVurilor, coupe-urilor și sedanurilor este doar unul intre avantajele lui Citroën C4 X – confortul la rulare este excelent, iar versiunea diesel consumă puţin.

Foto: Martin Šulek

În segmentul mașinilor compacte, crossoverele înălţate au devenit foarte cool, un exemplu bun fiind a treia generaţie a modelului Citroën C4, care se află pe piaţă de aproape trei ani și care a stat la baza versiunii X. Dimensiunile celor două modele sunt identice, cu excepţia lungimii: partea din spate a noului C4 X a fost mărită cu 24 de centimetri, ceea ce a dus la creșterea volumului portbagajului la 510 litri.

Deși forma ar putea sugera un hayon cu deschidere completă, portbagajul se deschide, de fapt, la fel ca la o berlină convenţională. Astfel, încărcarea bagajelor este un pic mai greoaie, însă amenajarea practică a spaţiului util permite transportarea obiectelor late chiar și de un metru între cele două roţi.

​Ușor de utilizat

Foto: Martin Šulek

Deși interiorul ergonomic este dominat de plastic, C4 X are totuși un design elegant.

Pasagerii din faţă pot folosi compartimentul de depozitare de deasupra scaunului pentru a-și utiliza în mod convenabil tableta sau o pot atașa la un suport rabatabil. Bordul digital este unul mai mic, dar afișează toate informaţiile importante, iar comenzile pentru cutia de viteză automată și modurile de condus se află pe consola centrală. Sistemul de infotainment este intuitiv și ușor de utilizat, asistentul de menţinere a benzii de rulare, de exemplu, putând fi dezactivat cu o singură atingere. De asemenea, butonul de volum sporește confortul utilizatorului, la fel ca și controlul climatizării. Sub comutatoarele din urmă se află un spaţiu pentru telefonul mobil, cu încărcare wireless și două porturi USB, această funcţie fiind disponibilă și pentru ocupanţii locurilor din spate – însă echipamentul este opţional chiar și la nivelul de top Shine.

Fără hibrid

Foto: Martin Šulek

Deși sunt ţări în care brandul comercializează doar versiunea electrică, în România modelul este disponibil și cu motor cu ardere internă. Propulsorul pe benzină de 1,2 litri este disponibil în versiuni de 100 și 130 CP, în timp ce motorul diesel BlueHDi de 1,5 litri, cu un consum excelent, dezvoltă 130 CP. În cazul acestuia din urmă, am măsurat un consum de 4,9 l/100 km în trafic urban și de 4,5 litri în regim mixt pe autostradă și în oraș. Rulând doar pe șosea, această cifră a fost cu doar un litru mai mare, ceea ce înseamnă că C4 X are o autonomie de aproximativ 1.000 km, iar Citroën a realizat acest lucru fără a utiliza orice tip de sistem hibrid.

În schimbul acestei eficienţe excelente, motorul este puţin reactiv, lucru care se observă în special la răspunsurile mai lente în intersecţii și care este doar ușor atenuat de utilizarea modului Sport. Datorită cuplului de 300 Nm disponibil la turaţii mici, funcţionarea cutiei de viteze automată în 8 trepte este lină.

Confort progresiv

Foto: Martin Šulek

C4 X oferă, de asemenea, sentimentul de confort mărit, obișnuit la marca franceză, cu o izolare fonică excelentă și o suspensie cu reglare mai moale. În timp ce poate simţi denivelările mai mari, cele mai mici sunt absorbite de sistemul hidraulic progresiv – tehnologie care a fost preluată de la cursele de raliu la producţia de serie. În ciuda faptului că versiunea X este mai lungă, are un portbagaj mai mare și un interior mai atrăgător decât C4 de bază, chiar și cu echiparea de top Shine costă cu doar 1.000 de euro mai mult. În tot acest timp, pentru acești bani primești o mașină cu un stil unic, care aproape că face parte dintr-o clasă superioară.

​3 dotări de confort

Foto: Martin Šulek

  • SCAUNE ADVANCED COMFORT – Spuma specială ranforsată de 15 mm oferă o postură confortabilă și pe drumuri lungi. Opţional, pot fi echipate cu încălzire și funcţie de masaj.
  • SMART PAD SUPPORT – Integrat în planșa de bord, sistemul inteligent de susţinere retractabil permite fixarea tabletei în siguranţă.
  • ASISTENT DIGITAL – Interfaţa My Citroën Drive Plus cu ecran HD de 10 inci este personalizabilă, graţie unui sistem de „widget-uri”, similar tabletelor.

​Citroën C4 X 1.5 BlueHDI Shine

  • MOTORIZARE – turbo-diesel, 4 cilindri, 1,5 litri
  • PUTERE MAXIMĂ – 131 CP
  • CUPLU MAXIM – 300 Nm
  • TRANSMISIE – automată, 8 trepte
  • VITEZĂ MAXIMĂ – 206 km/h
  • DIMENSIUNI (L/L/Î) – 4.600/1.834/1.525 mm
  • PORTBAGAJ – 510/1.360 litri
  • PREŢ DE BAZĂ – 32.000 euro


AMI MÉG ÉRDEKELHET