Rafale: SUV-coupé cu design dinamic de la Renault

Noul Renault Rafale este primul vehicul de serie proiectat în întregime conform noului limbaj vizual pe care Gilles Vidal l-a adus în calitate de Director Design Renault.

Foto: Renault

Rafale este un cuvânt francez care evocă vântul și este, de asemenea, o referință aeronautică. Aviația a jucat un rol important în istoria mărcii: Caudron - Renault Rafale, care a zburat cu un record de 445 km/h în 1934, este doar un exemplu.

Foto: Renault

Bazat pe platforma CMF-CD de ultimă generație, noul Renault Rafale prezintă un design inedit, cu o caroserie originală pentru care designerii au plecat de la zero. Caroseria sa fastback ușor ridicată, protejată de elemente Deep Glossy Black, plasează modelul în categoria SUV-coupé. Partea frontală prezintă noua grilă a radiatorului și semnătura luminoasă distinctivă pe care Renault le-a introdus deja pe noul Clio.

Foto: Renault

Modelul Rafale are 4,71 metri lungime și 1,86 metri lățime, plasându-l direct în segmentul D, în timp ce înălțimea sa de 1,61 m îl face un SUV sportiv. Deoarece are un ampatament lung (2,74 metri, la fel ca noul Espace), linia plafonului este curbată perfect pentru a oferi spațiu suficient pentru cap, deasupra scaunelor din spate, și nu afectează luneta.

Volumul portbagajului se ridică la 647 litri.

Foto: Renault

La fel ca și Noul Espace, Noul Renault Rafale se va lansa cu grupul motopropulsor complet hibrid E-Tech pe benzină, 200 CP, cuplat la o cutie automată multimodală fără ambreiaj, oferind un consum mixt de 4,7 litri/100 km și o autonomie până la 1.100 km. Rafale va beneficia în curând de o nouă variantă performantă a motorului hibrid E-Tech, care va dezvolta 300 CP și va oferi tracțiune pe 4 roți. Cutia de viteze automată multimodală, derivată din tehnologia F1, combină două trepte pentru motorul electric principal și patru trepte pentru motorul termic. Cele 15 combinații posibile de funcționare între diferitele motoare (electrice și termice) fac posibilă, în funcție de utilizare, optimizarea plăcerii de a conduce, a consumului de combustibil și a emisiilor de CO2.

Foto: Renault

Sistemul avansat de direcție pe patru roți 4CONTROL aduce un câștig semnificativ în manevrabilitate. În virajele luate cu peste 50 km/h, roțile din spate se rotesc foarte ușor (până la 1 grad) în aceeași direcție cu roțile din față, reducând inerția și îmbunătățind stabilitatea. La viteze mici, roțile din spate se rotesc cu până la 5 grade în direcția opusă, scurtând raza de bracaj a noului Renault Rafale la 10,4 metri.

Foto: Renault

La interior, Renault Rafale este dotat cu noul plafon panoramic din sticlă care își schimbă opacitatea – Solarbay. Cele două ecrane OpenR de pe tabloul de bord nu sunt complet noi, dar grafica interfeței este. Iar scaunele sunt cu adevărat speciale: includ o cotieră inteligentă de înaltă tehnologie pentru pasagerii din spate și o gamă inovatoare de culori și materiale. Cotiera spate high-tech are două prize USB, spațiu de stocare pentru tablete și smartphone-uri și două suporturi pliabile pentru o tabletă mai mare, pentru o vizualizare confortabilă.

Sistemul multimedia OpenR Link al mașinii, cu Google încorporat, vine cu 50 sau mai multe aplicații, în funcție de țară și versiune, care pot fi descărcate pe Google Play. Este ca și cum ai folosi un smartphone, dar cu un ecran mai mare și funcții concepute pentru mașină.

Interfața este complet personalizabilă și este compatibilă cu Android Auto sau Apple Carplay.

Foto: Renault

Există mai multe aplicații bazate pe inteligență artificială în interiorul noului Renault Rafale, pentru a ajuta șoferul și pasagerii. În multe cazuri, sistemul face sugestii în mod proactiv – de exemplu pentru a opri aerul condiționat dacă o fereastră este deschisă sau pentru a-l porni dacă în interior este prea cald. Aceste recomandări proactive se bazează pe modele „de rutină” pe care sistemul AI le preia și le analizează pe măsură ce trece timpul.


AMI MÉG ÉRDEKELHET