Plug-in hibrid compact – test Opel Astra PHEV

Ajuns la a șaptea generaţie, Opel Astra este de zeci de ani un jucător stabil pe piaţă. Iar primul hibrid plug-in compact al mărcii oferă o soluţie dinamică și sustenabilă în același timp.

Când Opel a lansat Astra în urmă cu mai bine de 30 de ani, modelele compacte trăiau perioada lor de glorie. Aceasta a fost de departe cea mai populară categorie, dar modelul german a reușit să rămână constant în frunte chiar și în mijlocul unei competiţii uriașe – atât în ceea ce privește vânzările, cât și satisfacţia utilizatorilor. Actuala generaţie, a șaptea, se confruntă cu provocări și mai mari, deoarece pe lângă modelele hatchback convenţionale, și SUV-urile și crossover-urile compacte populează acum oferta, în timp ce calităţile digitale și ecologice sunt, de asemenea, cerinţe esenţiale.

Grila frontală cu semnătura Vizor oferă un limbaj de design uniform pentru toate modelele noi de Opel, dar se potrivește poate cel mai bine lui Astra. Muchiile, liniile și curbele se reunesc într-o apariţie exterioară armonioasă – ar fi surprinzător dacă acest design nu ar fi considerat estetic și după câţiva ani buni. Noul finisaj galben „Kult” formează un contrast spectaculos cu elementele de design negre ale versiunii sportive GS, de vârf de gamă.

Foto: Opel

Cel mai spectaculos element al interiorului este noul panou Pure Panel complet digital, format dintr-un cluster de instrumente de 10 inci și un afișaj infotainment de aceeași dimensiune. Interfaţa de utilizator poate fi personalizată complet și funcţionează cu promptitudine, dar este nevoie de practică pentru a fi gestionate rapid. Din fericire, angajamentul faţă de dezvoltarea tehnologică nu a depășit limita raţiunii, așa că pe consola centrală au fost păstrate și câteva butoane și comutatoare practice.

Foto: Opel

Nici la calitatea finisajelor și a materialelor folosite nu se poate reproșa nimic, iar spaţiul disponibil corespunde mediei segmentului (patru adulţi pot merge liniștiţi în călătorii mai lungi). Modelul aduce valorile așteptate în segment, dar există un punct în care marca se remarcă de mult timp, lucru valabil și pentru noul Opel Astra: scaunele cu memorie și numeroase opţiuni de ajustare, poartă sigiliul de calitate AGR (campania germană pentru un spate mai sănătos) și asigură un confort perfect și la acest model.

Hibrizii plug-in echipaţi cu baterii reîncărcabile sunt din ce în ce mai populari, dar în categoria compactă acest sistem de propulsie este încă o raritate. Motorul pe benzină de 1,6 litri dezvoltă 150 de CP și vine asociat cu un motor electric de 81 kW. Puterea totală a sistemului este de 180 CP, transmisă roţilor din faţă printr-o cutie automată în 8 trepte care funcţionează lin. Desigur, și motoarele cu ardere internă fac parte din ofertă. Unitatea pe benzină de 1,2 litri se găsește în versiuni de 110 și 130 CP, puterea maximă a motorului diesel de 1,5 litri fiind tot de 130 CP.

Foto: Opel

Pachetul de baterii cu o capacitate de 12,4 kWh oferă o autonomie pur electrică de până la 60 de kilometri – adică utilizarea medie zilnică urbană poate fi acoperită chiar și în mod electric. Acest lucru poate fi adevărat chiar și iarna, deși autonomia este redusă din cauza vremii reci și a utilizării sistemului de climatizare. Merită folosit mult încărcătorul de baterii de casă, care poate fi comandat separat, pentru că dacă funcţionează doar motorul cu ardere internă, consumul mediu poate ajunge la 9 l/100 km.

Datorită bateriei integrate în podea, centrul de greutate al versiunilor plug-in este mai scăzut, ceea ce are un efect benefic notabil asupra dinamicii, stabilităţii și, prin urmare, și experienţei de condus. Reglarea suspensiei este poate prea rigidă pentru drumurile urbane din România, dar face treabă bună pe șosele și autostrăzi.

​3 DOTĂRI SMART

Foto: Opel


  • INTELLI-LUX – Îmbunătăţește vizibilitatea prin 168 de segmente LED adaptive individual, care emit un fascicul permanent fără strălucire, ajustabil automat, pentru a evita orbirea conducătorilor auto care vin din contrasens.
  • INTELLI-AIR – Închide automat circulaţia aerului dacă detectează o calitate proastă a aerului din exterior și, totodată, o pornește automat când este nevoie de aer proaspăt în habitaclu. Senzorii inteligenţi vin combinaţi cu un nou filtru de aer de înaltă eficienţă.
  • INTELLI-VISION – Se activează automat în marșarier (sau la cerere) și utilizează patru camere plasate în jurul mașinii. Comută între camerele individuale pentru a obţine o imagine clară a oricărui trafic aglomerat care se apropie și ajută la parcarea facilă chiar și în locurile înguste.

OPEL ASTRA PHEV GS

  • PROPULSIE – benzină, 1,6 litri + motor electric
  • PUTERE TOTALĂ – 180 CP
  • CUPLU MAXIM – 360 Nm
  • TRANSMISIE – automată, 8 trepte
  • VITEZĂ MAXIMĂ – 225 km/h
  • DIMENSIUNI (L/L/Î) – 4.374/1.860/1.470 mm
  • PORTBAGAJ – 352/1.268 l
  • PREŢ DE BAZĂ – 40.180 euro
AMI MÉG ÉRDEKELHET