2024-11-06
Unul dintre cele mai mari aeroporturi din Europa va majora tarifele companiilor aeriene cu 41% în 2025
Aeroportul Amsterdam Schiphol a anunțat că va crește taxele operaționale pentru companiile aeriene cu 37% în următorii 3 ani. Cu toate acestea, din cauza unei nevoi iminente de fonduri pentru a-și susține planurile de investiții, taxele vor fi majorate cu 41% în 2025, cu 5% în 2026, apoi reduse cu 7,5% în 2027.
Prin urmare, companiile aeriene vor plăti către Schiphol în medie cu 15 euro mai mult per pasager în 2027 față de 2024. Aeroportul a declarat că trebuie să investească 6 milioane de euro în următorii 5 ani în „îmbunătățirea infrastructurii, servicii mai bune pentru pasageri și companii aeriene și optimizarea condițiilor de muncă”. Pe lângă finanțarea acestor necesități, majorarea taxelor a fost determinată și de „inflația excepțional de ridicată și de creșterea bruscă a ratelor dobânzilor în ultimii trei ani”. Acestea sunt, de asemenea, menite să compenseze pierderile din timpul pandemiei.
Taxele pentru aeronavele mai silențioase vor fi mai mici, în timp ce avioanele mai vechi și mai zgomotoase vor costa mai mult companiile aeriene. Există o categorie de aeronave care fac atât de mult zgomot încât vor fi chiar complet interzise începând de anul viitor. Zborurile de noapte vor fi, de asemenea, supuse unor taxe suplimentare. În practică, aceste taxe constau în sume fixe pentru fiecare pasager, precum și într-o taxă legată de tipul de aeronavă. Companiile aeriene trebuie să plătească deja mai mult pentru avioanele mai zgomotoase, dar aeroportul „va înăspri această taxă în următorii trei ani pentru a se asigura că ea reflectă mai bine impactul aeronavelor asupra zonei înconjurătoare”.
Zborurile de noapte vor deveni de aproximativ 3 până la 6 ori mai scumpe decât un zbor în timpul zilei, în funcție de tipul aeronavei. Prin aceste noi tarife, Schiphol speră să stimuleze puternic utilizarea unei flote mai silențioase. Deși este de acord că sunt „necesare urgent” îmbunătățiri la Schiphol, KLM a condamnat majorarea taxelor ca fiind „nerezonabilă și neînțeleaptă”, susținând că platforma olandeză va deveni al doilea cel mai scump aeroport din Europa și își va pierde poziția competitivă față de alte hub-uri europene precum Paris – Charles de Gaulle (CDG) și Copenhaga (CPH) care vor rămâne mult mai ieftine. În plus, în condițiile în care costurile se vor repercuta în cele din urmă asupra pasagerilor, transportatorul a avertizat că este inevitabilă creșterea prețurilor biletelor pentru călători.
Urmărește canalele noastre de socializare pentru a nu pierde conținutul nostru actualizat constant: ne găsești pe TikTok , Instagram , YouTube și Facebook ca Drive Magazine Romania!