2024-05-29
Companiile aeriene încearcă să reducă numărul de bagaje pierdute în această vară
Pierderea bagajelor de către o companie aeriană este o modalitate sigură de a strica o vacanță. Nimeni nu vrea să cumpere haine de urgență, când ar putea să bea cocktailuri pe plajă. Dar veștile bune vin din partea industriei aviatice. Un nou raport a constatat că liniile aeriene și aeroporturile încearcă să reducă manipularea defectuoasă a bagajelor prin noi reglementări.
Asociația Internațională a Transportului Aerian (IATA) a impus tuturor companiilor aeriene membre să urmărească bagajele în patru puncte pe parcursul călătoriei. Acest lucru ar trebui să însemne că se știe în permanență unde se află un bagaj și, prin urmare, ar trebui să ducă la mai puține incidente de pierdere a bagajelor. IATA este o asociație comercială care reprezintă peste 300 de companii aeriene din întreaga lume, inclusiv majoritatea transportatorilor mari. Membrii sunt obligați să adopte reglementările și standardele stabilite de acest organism.
Foto: Shutterstock
Cel mai recent raport global al IATA privind progresele înregistrate la nivel mondial a constatat că, din 155 de companii aeriene și 94 de aeroporturi analizate, 44% au pus în aplicare în totalitate cerințele asociației în materie de urmărire a bagajelor. Cunoscută sub numele de Rezoluția 753, aceasta prevede ca bagajele să fie urmărite cu ajutorul codurilor de bare scanate la check-in, la îmbarcarea în avion, în timpul transferurilor și la sosirea la banda de livrare. 41% dintre companiile aeriene și aeroporturi depun în prezent eforturi pentru a îndeplini aceste cerințe, se mai arată în raport. China și Asia de Nord sunt pe primul loc, cu 88% dintre companiile aeriene care au implementat acest sistem, urmate de cele din America, cu 60%, și de Europa și Asia-Pacific, cu 40%.
Din 2007 până în 2022, manipularea defectuoasă a bagajelor a scăzut cu aproape 60%, potrivit IATA.
În 2022, s-a înregistrat o creștere a numărului de bagaje manipulate greșit, în principal din cauza revenirii bruște a călătoriilor după restricțiile de călătorie, a lipsei de personal și a lipsei de pregătire a industriei aviatice. Numărul bagajelor care au fost întârziate, pierdute sau deteriorate a crescut de la 4,35 în 2021 la 7,6 bagaje la 1.000 de pasageri în 2022, potrivit statisticilor. IATA speră că utilizarea sporită a reglementărilor de urmărire a bagajelor va reduce acum din nou incidentele de pierdere a bagajelor. Acest lucru va fi ajutat și de o stabilizare a numărului de pasageri și de o mai bună pregătire în cadrul industriei.
Foto: Shutterstock
„Rezultatul final, în urma implementării cu succes a Rezoluției 753, ar trebui să fie o reducere vizibilă a ratelor de manipulare greșită a bagajelor pentru compania aeriană, aeroportul sau operatorul de la sol care respectă rezoluția", a explicat Timos Korosis, dezvoltator de sisteme aeroportuare și produse la sol la Aegean Airlines. O tehnologie mai bună și o mai bună urmărire ar trebui să însemne, de asemenea, că un bagaj este returnat mai repede proprietarului său în cazul în care acesta se pierde. "Atunci când lucrurile nu funcționează așa cum ne dorim și manipulăm greșit o valiză, suntem capabili să repatriem această valiză mai repede decât înainte", a spus Korosis. "Acest lucru înseamnă că pasagerii trebuie să aștepte mai puțin și bagajele sosesc mai repede - posibil în aceeași zi."
Foto: Shutterstock
Urmărește canalele noastre de socializare pentru a nu pierde conținutul nostru actualizat constant: ne găsești pe TikTok , Instagram , YouTube și Facebook ca Drive Magazine Romania!