2024-05-11
FAA lansează o nouă investigație privind producția Boeing 787 Dreamliner
Administrația Federală a Aviației din SUA (FAA) a lansat o nouă investigație asupra aeronavelor Boeing, în urma unor rapoarte privind nereguli și inspecții de siguranță neefectuate în producția modelului 787 Dreamliner.
În aprilie, unul dintre inginerii producătorului a raportat FAA nereguli în producția Dreamliner și a depus mărturie în fața unei subcomisii a Senatului SUA. El a declarat că diverse piese care fuseseră fabricate în locuri diferite au fost forțate să se ”potrivească” între ele, inclusiv prin intermediul unor "oameni care au sărit pe avioane pentru ca piesele să se alinieze".
În timp ce această problemă este încă în curs de investigare, un alt angajat a semnalat că a observat că unii dintre colegii săi treceau peste inspecțiile de siguranță, dar le raportau ca fiind finalizate. Potrivit Boeing, angajatul a raportat problema conducerii, iar compania a informat apoi cu promptitudine FAA ”despre ceea ce am aflat și ia măsuri corective rapide și serioase cu mai mulți angajați”.
Foto: Shutterstock
Testul în cauză care a fost evitat se referă la lipirea și împământarea în locul în care aripile se îmbină cu fuselajul. Un e-mail trimis de Scott Stocker, care conduce programul 787 al companiei, angajaților pe 29 aprilie, citat de Reuters, spune că Boeing "a analizat rapid problema și a aflat că mai multe persoane au încălcat politicile companiei prin faptul că nu au efectuat un test obligatoriu, dar au înregistrat activitatea ca fiind finalizată".
Din ianuarie, Boeing a fost în vizorul autorităților de reglementare, deoarece o serie nesfârșită de accidente a început la începutul anului 2024. Pe 5 ianuarie, o ușă de conectare a explodat în aer la un Boeing 737 Max 9 în timpul unui zbor al companiei Alaska Airlines. Ulterior, FAA a consemnat aeronava la sol și a lansat o investigație asupra incidentului. În cadrul investigației ulterioare, s-a dezvăluit că piloții Alaska Airlines semnalaseră probleme de depresurizare la zborurile anterioare operate cu același avion, care fuseseră ignorate.
Foto: Shutterstock
Mai îngrijorător este faptul că FAA a descoperit șuruburi slăbite și chiar găuri neperforate în fuselajul unor aeronave. În ultima actualizare, FAA a acordat Boeing 90 de zile pentru a "trebuie să elaboreze un plan de acțiune cuprinzător pentru a rezolva problemele sale sistemice de control al calității pentru a respecta standardele de siguranță nenegociabile ale FAA".
Între timp, și alte modele Boeing s-au confruntat cu probleme.
Parbrizul unui 777 a crăpat pe 28 februarie, iar la începutul acestui an, roata din față a unui 757 s-a desprins pur și simplu și s-a rostogolit pe pista aeroportului internațional Hartsfield-Jackson din Atlanta. Încă o roată a căzut de pe un 777-200, pe 7 martie, avariind mai multe mașini în San Francisco, iar pe 4 martie, motorul unui 737 a luat foc la doar câteva minute după decolare.
Urmărește canalele noastre de socializare pentru a nu pierde conținutul nostru actualizat constant: ne găsești pe TikTok , Instagram , YouTube și Facebook ca Drive Magazine Romania!