Cel mai mic aeroport din lume, unde fiecare centimetru contează Cel mai mic aeroport din lume, unde fiecare centimetru contează
Foto: Getty Images

2024-11-21

  • Drive
  • Check-in
  • Cel mai mic aeroport din lume, unde fiecare centimetru contează

Cel mai mic aeroport din lume, unde fiecare centimetru contează

Aeroporturile sunt, în general, grandioase și aglomerate în orice moment al zilei, cu elemente arhitecturale spectaculoase în întreaga lor incintă. În schimb, unele, precum aeroportul Juancho E. Yrausquin din Caraibe, sunt compuse dintr-o singură pistă și o clădire modestă.

Pe Saba, o insulă din Caraibe aparținând Țărilor de Jos, există un aeroport minuscul considerat cel mai mic din lume. Aeroportul Juancho E. Yrausquin are doar 400 de metri de pistă și este situat chiar pe malul oceanului. Aceasta în condițiile în care majoritatea aeroporturilor internaționale au piste de cel puțin 3.000 până la 4.000 de metri, lucru important, deoarece aeronavele de pasageri utilizate în prezent au nevoie de acest spațiu pentru a decola și ateriza fără probleme. Condițiile sugerează că aeroportul din Saba este utilizat în principal de aeronave mai mici, cum ar fi Havilland Canada DHC-6 Twin Otter, care poate transporta aproximativ 18 - 20 de pasageri.

Image
Foto: Shutterstock
Dar Juancho E. Yrausquin are și o altă caracteristică interesantă în afară de mărimea sa și anume faptul că este supus unor reguli și reglementări destul de specifice.

De exemplu, pistele pot fi utilizate numai de aeronavele cu elice ale companiilor aeriene regionale și numai dacă acestea dețin o licență eliberată de Autoritatea Aviației Civile din Antilele Olandeze. Aeroportul a fost inaugurat în 1959, iar la acea vreme a fost un eveniment uriaș, la care a participat aproape întreaga populație a insulei. Însă, după prima aterizare a unei aeronave, aeroportul a fost închis datorită unor lipse infrastructurale, și niciun alt avion nu a mai ajuns pe Saba până în 1963.

 Lipsa unui aeroport adecvat a devenit la acea vreme o problemă politică serioasă, iar în 1962, guvernul olandez a fost de acord să subvenționeze completarea aeroportului. Cu toate acestea, istoria haotică a aeroportului nu s-a încheiat aici, deoarece în 1998, terminalul a fost grav avariat de uraganul Georges și a trebuit refăcut. Costurile au fost acoperite iarăși de guvernul olandez, iar noul aeroport a fost deschis, în cele din urmă, în 2002. 

Urmărește canalele noastre de socializare pentru a nu pierde conținutul nostru actualizat constant: ne găsești pe TikTok , Instagram , YouTube și Facebook ca Drive Magazine Romania!