Cele mai periculoase 5 aeroporturi pentru aterizări din lume Cele mai periculoase 5 aeroporturi pentru aterizări din lume
Foto: Shutterstock

2024-05-26

  • Drive
  • Check-in
  • Cele mai periculoase 5 aeroporturi pentru aterizări din lume

Cele mai periculoase 5 aeroporturi pentru aterizări din lume

Aeroporturile sunt catalogate de la A la C, în funcție de complexitatea legată de aterizarea aeronavei. Aeroporturile A necesită o pregătire standard pentru piloți și echipaj. Aeroporturile din categoria B sunt definite prin faptul că au caracteristici ușor ieșite din comun, în timp ce aeroporturile din categoria C necesită o pregătire specială a piloților, care poate include pregătire la sol, pe simulator și în aer. Iată o privire de ansamblu asupra unora dintre cele mai dificile locații pentru aterizarea unui avion.

​Madeira, Portugalia

Aeroportul din Madeira este ascuns între munte și mare. Construcția specială a pistei de la Funchal, cu coloane peste ocean, poate crea turbulențe suplimentare în aer. Pista pare aproape perfect plasată pentru vânturi transversale serioase și rafale neașteptate. Cei care au fost în Madeira știu că insula este renumită pentru aterizările dificile. Aceasta prezintă un grad mare de dificultate pentru piloți, astfel încât aeroportul a construit o platformă lângă pistă pentru ca oamenii să poată privi avioanele aterizând.

Foto: Shutterstock

Lukla, Nepal

Aeroportul Tenzing Hillary din Lukla, în Nepal, este supranumit "cel mai periculos aeroport din lume". În trecut, au avut loc șapte accidente mortale, în care au murit peste 50 de pasageri și membri ai echipajului. Aeroportul are pista de aterizare și de decolare dispusă pe o stâncă între munți care coboară direct într-un fel de prăpastie la capăt. Cunoscută drept poarta de acces spre Everest, este aproape imposibil ca pilotul și copilotul să se răzgândească: dacă un avion se află în coborâre finală, trebuie să aterizeze.

Sint Maarten

Pista aeroportului are o lungime cu puțin peste 7.500 de metri, ceea ce o plasează chiar la limită pentru avioanele mari care sosesc. Acest lucru se traduce prin faptul că aeronavele trebuie să folosească fiecare metru de pistă. Nu este neobișnuit ca turiștii de pe litoral să se holbeze la avioanele care zboară deasupra apei încercând să găsească poziția potrivită pentru a ateriza. Chiar și pentru privitori există unele riscuri. În 2017, o femeie a fost ucisă de explozia unui motor de avion în timp ce se agăța de gardul aeroportului împreună cu alți turiști să vadă aterizările.

Foto: Shutterstock

Innsbruck, Austria

Doar comandanții de bord au voie să aterizeze cu avioanele pe aeroportul din Innsbruck. De ce? Avioanele trebuie să se scufunde deasupra unui vârf de aproape 2.000 de metri, să se confrunte cu forfecarea vântului care vine dinspre munți. Situația este foarte asemănătoare cu cea cu care se confruntă aeroporturile din apropierea munților înalți, cum ar fi cel din Lukla, Nepal. Posibilitățile pentru o apropiere ratată sunt destul de limitate, având în vedere vârfurile de mare altitudine care înconjoară aeroportul.

Leh, India

Pasagerii unui zbor către Aeroportul Leh (IXL) vor beneficia de unele dintre cele mai impresionante și pitorești priveliști din lume. Cu o lungime a pistei de aproximativ 2.700 m, IXL se află la o înălțime de 3.256 m deasupra nivelului mării. Aceste condiții îl fac să fie unul dintre aeroporturile situate la cea mai mare altitudine din lume. Vânturile puternice de după-amiază sunt omniprezente și, prin urmare, zborurile sunt restricționate doar la orele dimineții. Având în vedere complexitatea aterizării, toți piloții trebuie să aibă o pregătire specială.

Urmărește canalele noastre de socializare pentru a nu pierde conținutul nostru actualizat constant: ne găsești pe TikTok , Instagram , YouTube și Facebook ca Drive Magazine Romania!