Evită aceste 8 greșeli! Ce îi enervează cel mai tare pe însoțitorii de bord? Evită aceste 8 greșeli! Ce îi enervează cel mai tare pe însoțitorii de bord?
Foto: Shutterstock

2025-03-25

  • Drive
  • Check-in
  • Evită aceste 8 greșeli! Ce îi enervează cel mai tare pe însoțitorii de bord?

Evită aceste 8 greșeli! Ce îi enervează cel mai tare pe însoțitorii de bord?

Însoțitorii de bord au un program încărcat și responsabilități importante, dar uneori pasagerii le fac munca și mai dificilă. Huffington Post a investigat ce presupune meseria acestora și a descoperit că există multe concepții greșite despre rolul lor. Potrivit stewardeselor, acestea sunt cele mai enervante cereri și așteptări din partea pasagerilor.

CEREREA DE MÂNCARE ȘI BĂUTURĂ FĂRĂ LIMITĂ

Mulți pasageri consideră firesc să ceară porții suplimentare de mâncare sau să ia porțiile altora, dar proviziile de la bord sunt limitate. Însoțitorii de bord trebuie să gestioneze cantitatea exactă de alimente și băuturi livrată de compania de catering la aeroport.

ÎNCĂLZIREA MÂNCĂRII LA BORD

La bord nu există cuptoare cu microunde, iar echipajul nu poate fierbe apă pentru mâncarea copiilor. Pasagerii trebuie să se pregătească din timp, deoarece opțiunile de încălzire a alimentelor sunt extrem de limitate.

Image
Foto: Shutterstock

RIDICAREA BAGAJELOR DE CABINĂ

O concepție greșită este că însoțitorii de bord trebuie să ajute pasagerii să își ridice bagajele în compartimentele de deasupra capului. Deși pot ajuta la organizarea spațiului, nu pot ridica bagaje grele, deoarece nu sunt acoperiți de asigurare în cazul accidentărilor. Fiecare pasager este responsabil pentru propriul bagaj de cabină.

AȘTEPTAREA CA ECHIPAJUL SĂ FIE MEREU VESEL

În cazul zborurilor lungi, însoțitorii de bord pot fi la datorie și 30 de ore, cu doar 3-4 ore de odihnă. În plus, trebuie să facă față schimbărilor de fus orar și cerințelor pasagerilor. Deși sunt instruiți să fie amabili și profesioniști, nu pot avea mereu energie maximă.

SOLICITAREA DE INFORMAȚII METEO PRECISE

Unele stewardese au fost certate de pasageri pentru că nu știau când se va opri ploaia sau furtuna. În realitate, echipajul nu are acces la astfel de prognoze detaliate și nu poate influența condițiile meteo.

Image
Foto: Shutterstock

PRESIUNEA ASUPRA ECHIPAJULUI DIN CAUZA ÎNTÂRZIERILOR

În timpul întârzierilor lungi, echipajul poate părăsi avionul pentru a lua masa, ceea ce îi face pe pasageri să creadă că nu se face nimic pentru rezolvarea problemei. Însă, deciziile privind decolarea sunt luate de controlorii de trafic aerian și compania aeriană, nu de echipaj.

AȘTEPTAREA CA STEWARDESELE SĂ ASIGURE CONEXIUNEA PENTRU UN ALT ZBOR

Însoțitorii de bord nu pot influența timpul de plecare al unui avion de legătură. Totuși, aeroporturile și companiile aeriene sunt interconectate, iar controlorii de trafic pot decide să amâne un zbor în cazul unor întârzieri justificate.

CĂUTAREA OBIECTELOR PIERDUTE

Obiectele rămase în avion sunt pierdute frecvent, iar pasagerii se așteaptă ca echipajul să scotocească prin gunoi sau prin locuri greu accesibile pentru a le găsi. În realitate, însoțitorii de bord trebuie să se pregătească pentru următorul zbor și nu au întotdeauna timp pentru astfel de căutări minuțioase.

Urmărește canalele noastre de socializare pentru a nu pierde conținutul nostru actualizat constant: ne găsești pe TikTok , Instagram , YouTube și Facebook ca Drive Magazine Romania!