2025-09-26
Ryanair se retrage dintr-o capitală apropiată: orarul zborurilor s-ar putea modifica chiar din această iarnă
Ryanair a intrat în ultimii ani în conflict cu mai multe aeroporturi, deoarece compania consideră exagerate taxele percepute de acestea. În Spania, Italia, Germania și Danemarca a redus deja capacitățile, iar acum totul indică faptul că va veni rândul Vienei.
Am relatat anterior că Ryanair a intrat în conflict deschis anul acesta cu aeroporturile spaniole din cauza taxelor plătite per pasager. Drept rezultat, a eliminat în final aproximativ 800.000 de locuri, iar unele zboruri către anumite orașe au fost chiar anulate. Dar Spania nu a fost singura parte afectată: operatorul low-cost a redus și numărul curselor către Italia, Germania și Danemarca, respectiv a anulat unele dintre ele. Acum urmează Austria: Ryanair consideră prea mari și taxele percepute de Aeroportul din Viena, motiv pentru care își reduce capacitatea locală în orarul de iarnă 2025 și anulează câteva rute.

Toate acestea se întâmplă după ce Wizz Air a anunțat că își va închide treptat, până în martie 2026, baza din Viena înființată în 2018. În orice caz, planurile Ryanair prevăd, pentru început, retragerea a trei aeronave din orarul de iarnă 2025 și anularea a trei rute către Danemarca, Estonia și Spania. Ambele companii low-cost invocă taxele aeroportuare tot mai mari din Austria și taxa de aviație de 12 euro per pasager, care le împovărează semnificativ planurile de afaceri.
Pe lângă retragerea curselor către Billund (Danemarca), Santander (Spania) și Tallinn (Estonia), Ryanair a informat recent că își închide operațiunile de pe trei aeroporturi spaniole (Tenerife Nord, Vigo, Santiago de Compostela), ceea ce, în practică, ar putea însemna pierderea a până la 1.000.000 de locuri pentru Spania. „Fenomenul observat și în Austria este absolut dăunător, de aceea încercăm în prezent să exercităm presiune asupra guvernului”, l-a citat Travel Tomorrow pe Michael O’Leary. Directorul general a adăugat că, până în 2030 inclusiv, ar adăuga zece aeronave Boeing noi în programul din Austria, ceea ce s-ar traduce prin 40 de rute noi, un trafic de până la 12 milioane de pasageri anual și câteva mii de locuri de muncă pentru țară.

Interesant este că retragerea Ryanair din anumite zone ale Spaniei este considerată de unii un autogol, deoarece pasul a lăsat loc concurenței. Compania Vueling, de exemplu, a anunțat că își extinde oferta de iarnă cu 160.000 de locuri, inclusiv pe aeroporturi abandonate de operatorul irlandez. A profitat de ocazie și compania Insulelor Canare, Binter, care ar crește cu 33 % numărul zborurilor către menționatul aeroport Tenerife Nord, iar Iberia Express mizează și ea pe o extindere de 5 %. Planuri similare au, de asemenea, Volotea și Wizz Air.
Urmărește canalele noastre de socializare pentru a nu pierde conținutul nostru actualizat constant: ne găsești pe TikTok , Instagram , YouTube și Facebook ca Drive Magazine Romania!