2024-02-06
O echipă de exploratori crede că a găsit epava avionului Ameliei Earhart
Capturată la vest față de punctul unde se crede că ar fi căzut avionul, într-o zonă a Pacificului în care nu au fost descoperite până acum epave, imaginea dezvăluie contururi care reflectă coada dublă unică și dimensiunile avionului celebru al lui Earhart, Lockheed Electra. În plus, imaginea sonar arată presupusa epavă ca fiind intactă. "Întotdeauna am considerat că ea ar fi făcut toate încercările pentru a ateriza ușor pe apă, iar semnătura aeronavei pe care o vedem în imaginea sonar sugerează că așa ar putea fi", a declarat directorul executiv al Deep Sea Vision, Tony Romeo.
Deep Sea Vision (DSV), o companie de robotică marină cu sediul în Carolina de Sud, urmărea avionul dispărut folosind "teoria liniei de date" a dispariției lui Earhart în urmă cu aproape 87 de ani. Exprimată inițial în 2010 de Liz Smith, o fostă angajată a NASA și pilot amator, teoria atribuie catastrofa aeronavei navigatorului Ameliei, Fred Noonan, care a calculat greșit navigația, uitând pur și simplu să dea data înapoi de la 3 iulie 3 la 2 iulie, în timp ce zburau peste Linia Internațională a Datei, creând o eroare de navigație spre vest de aproximativ 96 km. Tony Romeo, el însuși pilot privat, și fratele său, Lloyd Romeo, au considerat că, după 17 ore de zbor epuizant, era foarte plauzibil ca Noonan să fi putut face o astfel de eroare, așa că au început să cerceteze mai adânc calculele matematice pe care le stabilise Liz Smith.
Foto: Deep Sea Vision
"Suntem intrigați de imaginile inițiale ale DSV și credem că merită o altă expediție în cadrul căutării continue a aeronavei Ameliei Earhart în apropiere de Howland Island", a declarat Dorothy Cochrane, curator în domeniul aeronauticii la Muzeul Național Smithsonian al Aerului și Spațiului, care lucrează cu alți experți în domeniu pentru a valida descoperirile DSV.
Lansând expediția de 90 de zile de pe o insulă mică din Oceanul Pacific, la aproximativ patru zile de croazieră de locul unde a fost făcută descoperirea, echipa a cercetat 13.400 km pătrați din fundul Oceanului Pacific, mai mult decât toate căutările anterioare la un loc. Fiecare scufundare a durat aproape două zile și a fost efectuată cu HUGIN 6000, un submersibil autonom modificat de echipă pentru a depăși performanțele dispozitivelor similare disponibile.
Foto: Shutterstock
Foto: Shutterstock
Americanca Amelia Earhart a rămas în istoria aviaţiei ca fiind prima femeie care a zburat singură deasupra Oceanului Atlantic. A început să ia lecţii de aviaţiel la 3 ianuarie 1921, pentru ca, după şase luni, să achiziţioneze primul său avion. Obiectivul ei principal a fost să devină prima femeie pilot care traversează singură Atlanticul.
Visul a devenit realitate în ziua de 20 mai 1932.
Au urmat alte zboruri solo inedite, competiţii şi recorduri stabilite în aviaţie. În 1937, an în care urma să împlinească 40 de ani, Earhart şi-a propus să îşi realizeze marele vis: să fie prima femeie care face înconjurul Pământului cu avionul, la Ecuator. Amelia a fost însoţită de navigatorul Fred Noonan.
Aventura lui Earhart şi a lui Noonan a început în 20 mai 1937, când cei doi au decolat din Oakland, California. La 2 iulie, ei au decolat din Lae, Papua Noua Guinee, angajându-se într-o etapă deosebit de ambiţioasă, de 4.000 de kilometri, urmând să oprească pentru realimentare pe mica insulă Howland din Pacific, situată la jumătatea distanţei dintre Australia şi Hawaii. Însă, ei nu au aterizat niciodată acolo. Nimeni, niciodată, nu a mai putut intra în contact cu cei doi, iar soarta lor rămâne, până astăzi, un mister.
După aproape doi ani de căutări, Amelia Earhart a fost declarată decedată la 5 ianuarie 1939.
Foto: Shutterstock
Urmărește canalele noastre de socializare pentru a nu pierde conținutul nostru actualizat constant: ne găsești pe TikTok , Instagram , YouTube și Facebook ca Drive Magazine Romania!