2024-01-31
S-a găsit o soluție pentru trenurile care trec sub Canalul Mânecii din Londra spre Amsterdam
În timpul lucrărilor la Amsterdam Centraal, nu va exista spațiu suficient pentru efectuarea verificărilor de pașapoarte și bagaje pentru serviciul Eurostar din Londra. Acest lucru ar îngreuna efectuarea controalelor de securitate post-Brexit pe ruta Amsterdam - Londra. Căile ferate olandeze au declarat că planurile de relocare temporară a instalațiilor de securitate nu au funcționat. Totuși, în final, trei servicii pe zi - reduse de la patru - vor circula între Londra și Amsterdam.
Foto: Pixabay
Pasagerii care se întorc la Londra vor trebui să facă schimb la Bruxelles, unde vor avea loc controale de securitate și de pașaport. Această mutare va adăuga de la 48 de minute la durata actuală de 1:48 ore călătoriei.
Serviciul redus începe la 14 iunie și va dura șase luni, până la intrarea în funcțiune a noului terminal.
"Vom asigura continuitatea legăturii directe Londra-Amsterdam. De la Amsterdam și Rotterdam la Londra, pasagerii vor putea călători cu Eurostar cu o conexiune, având posibilitatea de a alege între până la 8 rute", a declarat Gwendoline Cazenave, director executiv al Eurostar. În prezent, Amsterdam Centraal poate procesa până la 250 de pasageri pe tren pentru serviciul Eurostar către Londra. Însă gara din Bruxelles are o capacitate mai mică, de 160 de persoane, ceea ce ar putea îngreuna lucrurile.
Foto: Shutterstock
Anul trecut, Eurostar și-a încetat serviciile de la Londra la Disneyland Paris din cauza birocrației legate de Brexit. Odată cu ieșirea Marii Britanii din Uniunea Europeană, gările care primesc servicii de la Londra au fost nevoite să introducă verificări ale pașapoartelor și bagajelor. Acest lucru necesită personal, timp și spațiu suplimentar în interiorul gărilor.
Având în vedere întârzierea punerii în aplicare a sistemului de intrare/ieșire din UE (EU Entry/Exit System - EES) și capacitatea limitată a terminalelor din întreaga Europă, Eurostar și-a redus serviciile din Marea Britanie. În 2022, capacitatea de vârf a operatorului a scăzut cu 30% din cauza verificărilor la frontieră în contextul Brexitului.
Urmărește canalele noastre de socializare pentru a nu pierde conținutul nostru actualizat constant: ne găsești pe TikTok , Instagram , YouTube și Facebook ca Drive Magazine Romania!