Prosoape cu alarmă: cum încearcă hotelierii de pe litoral să oprească furturile Prosoape cu alarmă: cum încearcă hotelierii de pe litoral să oprească furturile
Foto: Shutterstock

2025-08-17

  • Drive
  • Intern
  • Prosoape cu alarmă: cum încearcă hotelierii de pe litoral să oprească furturile

Prosoape cu alarmă: cum încearcă hotelierii de pe litoral să oprească furturile

Vara la mare aduce un fenomen mai puțin plăcut pentru hotelieri: dispariția obiectelor din camere. De la prosoape și lenjerii, până la telecomenzi și veioze, turiștii „colecționari” lasă în urmă pierderi de zeci de mii de lei. Cum reacționează industria ospitalității? Cu tehnologie, dar și cu speranța la un strop de bun simț.

Pe litoralul românesc, administratorii de hoteluri au început să instaleze sisteme electronice pe textile, încercând să reducă un fenomen care, sezon după sezon, le afectează serios bugetele. În fiecare vară, sute de prosoape dispar din camere sau de la piscine, iar nota de plată poate urca la sume impresionante. „La noi, la hotel, cea mai mare pierdere este pe prosoape, investiția anul acesta a fost de 100.000 de lei în lenjerie și prosoape”, a povestit pentru Știrile Pro TV Oana Olteanu, managerul unei unități de cazare. În multe cazuri, nu este vorba doar de textile: hotelierii spun că turiștii iau veioze, scrumiere, telecomenzi sau chiar bateriile acestora.

 

Image
Foto: Shutterstock
Pentru a-i descuraja pe amatorii de „suveniruri”, unele hoteluri au apelat la etichete electronice cusute în prosoape și lenjerii. Când un obiect este luat din cameră, sistemul declanșează o alarmă la recepție.

Reușim să monitorizăm pierderile. Ne-am inspirat și noi din spațiile externe

- a explicat pentru Știrile Pro TV Liliana Cornea, manager al unui alt hotel. Dar tehnologia nu rezolvă totul. Unele unități se confruntă cu distrugerea deliberată a dispenserelor de săpun și șampon, turiștii încercând să le golească abuziv. „Încercând să le golească, abuzându-le pur și simplu, le dărâmă, le strică, le sparg. Consumul este foarte mare; credeam că, dacă vom pune aceste dispensere, vom avea un consum mai mic”, povestește Florentina Focșăneanu, guvernantă.

Consecințele nu sunt deloc neglijabile. În lipsa unui cadru legal clar pentru recuperarea daunelor, pierderile se traduc în servicii de calitate mai scăzută și în costuri suplimentare pentru toți clienții. „După o vară ajungem la câteva zeci de mii de lei, de pildă anul trecut, din cele 300 de prosoape pe care le-am pus la piscină, am rămas cu doar circa 100”, spune Iuliana Tenie, manager de hotel.

Urmărește canalele noastre de socializare pentru a nu pierde conținutul nostru actualizat constant: ne găsești pe TikTok , Instagram , YouTube și Facebook ca Drive Magazine Romania!