2024-09-26
Germania va scumpi, iar Portugalia va ieftini popularul abonament lunar de transport de 49 de euro
Costul unui Deutschland-Ticket va crește cu aproximativ 18% de anul viitor, în timp ce guvernul portughez vrea să ieftinească semnificativ aceeași tip de abonament. Introdus anul trecut în Germania, Franța și Portugalia, popularul abonament le permite călătorilor să folosească toate trenurile locale și regionale din întreaga țară pentru o taxă lunară fixă de 49 de euro.
În ultimii ani, Germania, Franța și Portugalia au introdus abonamente feroviare la prețuri reduse, în valoare de 49 de euro, însă prim-ministrul portughez Luís Montenegro a declarat recent că în țara lor prețul acestora va fi redus și mai mult. Astfel, serviciile feroviare locale, regionale, interregionale și interurbane vor fi disponibile pentru doar 20 de euro. Data de intrare în vigoare a acestei decizii nu este încă publică. Mulțumită abonamentului lunar „Green Rail Pass”, costul serviciilor va fi practic la jumătate față de ceea ce era înainte. „Măsura este o investiție în oameni, mediu și viitor. Din punct de vedere strategic și structural, este important să privim spre viitorul Portugaliei”, a declarat prim-ministrul, citat de International Railway Journal. În ciuda acestui fapt, nu toată lumea este mulțumită de reducerile prețurilor biletelor, mulți pasageri temându-se că tarifele ieftine vor duce la o deteriorare a calității serviciilor și la o încetinire a circulației trenurilor rapide.
Între timp, miniștrii transporturilor din cele 16 landuri ale Germaniei au convenit ca prețul abonamentului similar din Germania, numit Deutschland-Ticket, al cărui preț este tot de 49 de euro pe lună, de când a devenit disponibil în mai 2023, să crească la 58 de euro la începutul anului 2025. „Cu acest preț vom reuși să menținem atractivitatea biletului și să așezăm finanțarea pe o bază mai solidă”, a declarat Oliver Krischer, ministrul transporturilor din landul Renania de Nord-Westfalia, pentru agenția germană de presă DPA. În opinia sa, decizia arată că autoritățile regionale germane „doresc să rămână la modelul de succes al biletului în Germania și să îl dezvolte în continuare”.
Deutschland-Ticket a fost conceput pentru a încuraja oamenii să renunțe la mașini în favoarea unor forme de transport mai ecologice. Acesta a urmat unui bilet experimental de succes care oferea călătorii nelimitate la prețul de 9 euro pe lună și care a fost oferit timp de trei luni în vara anului 2022, ca parte a unui program guvernamental de combatere a inflației ridicate și a prețurilor la combustibil. Oficialii au declarat că acest preț ultra scăzut nu era viabil din punct de vedere financiar. Cu toate acestea, împreună cu Deutschland-Ticket a avut meritul suplimentar de a simplifica pentru posesorii de bilete un sistem de transport în comun neunitar, în care regiunile individuale ofereau o multitudine de opțiuni tarifare diferite, care îi derutau pe mulți călători. Conform EuroNews, aproximativ 13 milioane de persoane din țara cu 83 de milioane de locuitori utilizează Deutschland-Ticket. Ministrul transporturilor din Bavaria, Christian Bernreiter, a declarat că o creștere a prețurilor este „inevitabilă”, deoarece vânzările au fost sub așteptări, ceea ce ridică perspectiva unui deficit de finanțare important anul viitor.
Urmărește canalele noastre de socializare pentru a nu pierde conținutul nostru actualizat constant: ne găsești pe TikTok , Instagram , YouTube și Facebook ca Drive Magazine Romania!