2024-09-03
Noul Audi Q5 aduce schimbări majore în lupta pentru consolidarea statutului de best-seller
Audi Q5 este deja de peste 15 ani unul dintre cele mai populare SUV-uri din segmentul mediu din Europa. Iar Audi prezintă acum cea mai recentă generație: noul model impresionează cu un sistem modern de infotainment și cu conceptul de operare avansat, cu semnăturile luminoase digitale personalizabile și cu sistemele moderne de asistență a șoferului. Noua gamă de modele va fi completată deja de la premieră cu varianta sportivă Audi SQ5.
A treia generație a modelelor Q5 SUV a devenit chiar și mai sportivă. Linia înaltă și tensionată a umerilor modelează o siluetă marcată de forță și face legătura dintre luminile din față și cele din spate, dând, totodată, senzația că mașina este mai lungă. Grila Singleframe lată și sportivă este poziționată la un nivel mai înalt și este flancată de prize de aer verticale funcționale. Partea din spate are un design extrem de clar, datorită reducerii la minimum a liniilor.
În partea din spate, blocurile optice spate OLED digitale de a doua generație și proiectoarele eleronului de deasupra lunetei, utilizate pentru prima dată în Europa, proiectează un grafic în zona superioară a lunetei, extinzând, astfel, suprafața luminilor de frână. La a doua generație a blocurilor optice spate OLED digitale, cele șase panouri digitale OLED, cu un total de 266 de segmente, generează de mai multe ori pe secundă câte o imagine nouă, folosind un algoritm special. În partea din față, semnătura luminoasă digitală activă este creată prin interacțiunea algoritmului cu cincisprezece segmente a căror intensitate luminoasă poate fi crescută și scăzută. Fiecare segment luminos interacționează în mod individual, astfel încât intensitatea luminoasă de ansamblu a semnăturii să nu varieze.
Componenta centrală a interiorului este denumită Digital Stage. Aceasta este instalată în fața șoferului și a pasagerului din față și este formată din display-urile Audi MMI. Display-ul panoramic, subțire și liber poziționat, fără sprijin în spate, cu design curbat și cu tehnologie OLED, este compus din afișajul Audi virtual cockpit de 11,9 inci și din afișajul tactil MMI de 14,5 inci. Display-ul MMI pentru pasageri de 10,9 inci poate fi comandat separat pentru pasagerii din față. Active Privacy Mode le permite pasagerilor să utilizeze sistemul de infotainment fără a deranja șoferul. Asistentul Audi este un asistent vocal cu capacitate de auto-învățare, ce poate fi folosit pentru a controla numeroase funcții ale automobilului. Asistentul digital cu suport AI este profund integrat în automobil și este reprezentat pentru prima dată de un avatar pe afișajul MMI tactil central și pe head-up display. Pictograma de pe panoul de instrumente indică starea asistentului Audi.
Sistemul de infotainment utilizează sistemul de operare Android Automotive OS. Conținutul este actualizat prin intermediul sistemului over-the-air. Audi Q5 poate fi echipat opțional cu un Head-Up Display (HUD) configurabil. HUD poate afișa clar și concis o gamă largă de informații, cum ar fi viteza, sistemele de asistență, instrucțiunile de navigație sau datele media. Astfel, șoferii au acum posibilitatea de a controla automobilul și funcțiile de infotainment prin intermediul display-ului head-up. De asemenea, comenzile le permit utilizatorilor să deruleze prin scrolllistele ce permit selecția directă, prin intermediul butoanelor de pe volan, ceea ce reprezintă o premieră.
În Europa, modelele Audi Q5 vor fi lansate cu trei versiuni de motoare. Apoi vor urma și alte variante de propulsie. Toate variantele de la momentul lansării pe piață vor fi echipate cu tehnologia MHEV plus, care poate furniza până la 24 CP de putere suplimentară pe perioade scurte de timp. Toate modelele sunt dotate cu transmisia cu dublu ambreiaj S tronic cu 7 trepte. Motoarele de intrare în gamă sunt de 2,0 litri, pe benzină și diesel, și ambele dezvoltă 204 CP. Audi oferă în vârful gamei varianta SQ5, ce este echipată cu motorul V6 TFSI cu o cilindree de trei litri și o putere de 367 CP.
În dotarea standard la lansarea pe piață sunt incluse asistentul pentru parcare cu senzori spate, tempomatul și limitatorul de viteză, sistemul de avertizare la părăsirea benzii de circulație, asistentul pentru eficiență și asistentul pentru monitorizarea atenției și oboselii șoferului. Opțional pot fi comandate, de exemplu, asistentul de conducere adaptiv plus, care utilizează datele hărților de înaltă rezoluție, precum și datele colective (swarm data) de la alte autovehicule din cloud pentru a optimiza detectarea indicatoarelor de circulație și pentru a asista șoferul la controlul accelerației, la menținerea vitezei de deplasare și a distanței, precum și la menținerea benzii de rulare. Active Front Assist combină patru funcții de asistență: asistentul frontal de frânare în caz de urgență, asistentul pentru evitarea obstacolelor, asistentul la virare Turn Assist și asistentul frontal pentru traficul perpendicular. Alte sisteme de asistență disponibile sunt, printre altele, tempomatul adaptat la indicatoarele de circulație, asistența la parcare plus și asistentul spate pentru virare Rear Turn Assist.
Urmărește canalele noastre de socializare pentru a nu pierde conținutul nostru actualizat constant: ne găsești pe TikTok , Instagram , YouTube și Facebook ca Drive Magazine Romania!