Evoluție constantă – test Škoda Fabia Evoluție constantă – test Škoda Fabia
Foto: Škoda

2022-02-12

Evoluție constantă – test Škoda Fabia

Toate acestea conferă un aspect sportiv modelului compact, disponibil doar în versiunea cu cinci uși. De asemenea, datorită lamelelor active din partea inferioară a grilei, aerodinamica Fabiei este mult mai eficientă: coeficientul de rezistență la aer a scăzut de la 0,32 la 0,28. La aceasta contribuie și inserțiile de plastic ale roților de aluminiu, chiar dacă nu îmbunătățesc neapărat aspectul exterior. Pe de altă parte, eleronul din spate nu este doar un accesoriu pentru aerodinamică, ci și estetică.

Foto: Škoda

Pur și simplu inteligent

Fabia a devenit cu 12 centimetri mai lungă decât predecesorul ei, iar față de prima generație, diferența este de aproape 15 centimetri. Ampatamentul de 2564 milimetri depășește chiar și prima generație de Octavia. Astfel, patru adulți de înălțime medie pot încăpea relativ confortabil în ea, iar portbagajul de 380 de litri a crescut cu 50 de litri față de predecesor. Pentru comparație: acesta este cu un singur litru sub capacitatea portbagajului unui Volkswagen Golf...

Deși oficial Škoda nu mai folosește sloganul Simply Clever, spiritul acestuia nu a dispărut fără urme. Mai mult, în Fabia, acesta pare să fie accentuat intenționat: indispensabilul răzuitor de gheață se află în capacul rezervorului de combustibil, din portbagaj nu lipsesc cârligele, despărțitoarele și un raft care amintește de șezlong, nici umbrela integrată în ușa șoferului… Toate acestea sunt adevărate particularități Škoda.

Foto: Škoda

Fabia oferă în interior bonusuri suplimentare: scaunele sunt complet rabatabile, pe spatele lor existând suporturi pentru pahare și câte 2 compartimente destinate depozitării unui telefon mobil. Telefonul poate fi amplasat practic și în față, și poate fi încărcat fără fir în timpul deplasării! De asemenea, sunt disponibile compartimente adecvate și pentru depozitarea cardurilor de credit și a pixurilor. Găsim și un suport de pahare detașabil, care poate servi și ca tavă, putem intra chiar și într-o cafenea cu el. Nu degeaba este Fabia în continuare o mașină populară...

Foto: Škoda

Doar în siguranță!

Inginerii Škoda nu au uitat faptul că astăzi și mașinile mai mici trebuie să prezinte tehnologiile de siguranță care anterior se găseau doar la modelele de categorie medie și superioară. Fabia vine deja în versiunea standard cu asistență de avertizare la coliziune și de frânare de urgență, sistem de detectare a pietonilor, sistem de avertizare la părăsirea benzii și senzor de oboseală. Geamurile din față acționate electric, închiderea centralizată cu telecomandă, oglinzile retrovizoare reglabile și încălzite electric, senzorul de lumină, iluminarea cu LED și radioul digital cu afișaj de 6,5 inci fac parte de asemenea din dotările nivelului superior de echipare Style. La fel ca pornirea cu buton, volanul multifuncțional îmbrăcat în piele, iluminarea ambientală cu LED, încălzirea scaunelor din față, senzorul de parcare spate, controlul adaptiv al vitezei sau bordul digital.

Foto: Škoda

3 ACCESORII 

Încărcare prin inducție

Nici măcar în categoriile superioare nu este încă un lucru obișnuit să ne putem încărca wireless smartphone-ul.

Iluminare de atmosferă cu LED

Diferitele surse de lumină cu LED-uri includ luminile din jurul bordului, consolei centrale și mânerele ușilor, precum și luminile de citire față și spate.

Light & Rain Assist

Pachetul de lumină și ploaie include lumini de zi automate, funcție Coming/Leaving Home, senzor de ploaie și oglinzi retrovizoare cu efect anti-orbire.

ŠKODA FABIA STYLE 1.0 TSI DSG
  • MOTOR – benzină, 3 cilindri, 1,0 litri
  • PUTERE MAXIMĂ – 110 CP
  • CUPLU MAXIM – 200 Nm
  • TRANSMISIE – automată, 7 trepte
  • VITEZĂ MAXIMĂ – 205 km/h
  • DIMENSIUNI (L/L/Î) – 4.108/1.780/1.459 mm
  • PORTBAGAJ – 380/1.190 Litri
  • PREŢ BAZĂ – 20.125 euro

Foto: Škoda

Urmărește canalele noastre de socializare pentru a nu pierde conținutul nostru actualizat constant: ne găsești pe TikTok , Instagram , YouTube și Facebook ca Drive Magazine Romania!