Turiștii, victime ale unei escrocherii nerușinate în Paris – fără nicio șansă de apărare! Turiștii, victime ale unei escrocherii nerușinate în Paris – fără nicio șansă de apărare!
Foto: Unsplash

2025-05-22

  • Drive
  • Util
  • Turiștii, victime ale unei escrocherii nerușinate în Paris – fără nicio șansă de apărare!

Turiștii, victime ale unei escrocherii nerușinate în Paris – fără nicio șansă de apărare!

Din păcate, turiștii sunt adesea victime ale furtului și ale fraudei în timpul vacanței, deși, din fericire, există metode de prevenire. Cu toate acestea, ceea ce se întâmplă în capitala Franței, unul dintre cele mai vizitate orașe din lume, este extrem de dificil de evitat.

Cotidianul francez Le Parisien a scos la iveală faptul că un număr alarmant de restaurante, crame și bistrouri din Paris înșală clienții străini turnându-le vinuri mai ieftine în locul celor premium pe care le comandă. Șmecheria constă în faptul că, deși din exterior poate părea o simplă greșeală, nota de plată reflectă prețul vinului de calitate, mai scump. Ancheta a constatat că vinuri premium, precum Chablis (9 euro paharul), erau adesea înlocuite cu sauvignon-uri mai ieftine (5 euro paharul).

Image
Foto: Shutterstock

Mai mult decât atât, Le Parisien nu s-a limitat la o investigație teoretică: redacția a apelat la doi experți în vinuri pentru a verifica cât de frecvent apare această practică. Cei doi somelieri s-au deghizat în turiști străini vorbitori de engleză și au degustat vinurile servite în mai multe restaurante din Paris. În aproape toate locațiile au descoperit această înșelătorie, identificată imediat datorită experienței lor de zeci de ani. Aceasta a fost semnalată personalului, care a recunoscut că practica este larg răspândită, în special în cartierele turistice ale orașului.

 „Poți servi practic orice vin dorești. Oamenii obișnuiți pur și simplu nu au palatul antrenat pentru a face diferența. Nu poți păcăli un somelier, desigur, dar turiștii, în general, nu sunt experți. La happy hour, uneori torn resturile de vin din pahare înapoi în sticlă”, relatează un chelner cu peste 30 de ani de experiență în industria ospitalității„Șeful obișnuia să ne certe când sticlele cele mai scumpe se terminau prea repede. Singura dată când am avut probleme a fost când un somelier a fost printre clienți”, a spus un alt chelner, afirmând că patronul i-a cerut explicit să servească vinuri mai ieftine turiștilor străini.

Unul dintre somelierii implicați în investigație, Marina Giuberti, comerciantă de vinuri, a observat imediat înlocuirea: în loc de Sancerre-ul de 7,5 euro pe care îl comandase, a primit un Sauvignon de doar 5,6 euro.

Este o rușine pentru client, pentru imaginea regiunii viticole, pentru vinificatori și pentru restaurantele care își fac treaba corect. Suntem în Franța, patria vinului

- a declarat Giuberti, condamnând practica. Turiștii care nu sunt cunoscători ai vinului se află în cea mai dezavantajoasă poziție, fiind aproape imposibil pentru ei să distingă calitatea băuturii. Potrivit profesioniștilor, cea mai bună soluție este să comande o sticlă întreagă de vin, nu doar un pahar – subliniind că reglementările din Paris impun chelnerului să toarne vinul din sticlă în pahar, la masă.

Image
Foto: Shutterstock

În reportaj apare și vinificatorul alsacian Jérôme Bauer, președintele asociației naționale a producătorilor de vin AOC (Appellation d'Origine Contrôlée), care a calificat această practică drept o escrocherie ce se poate întoarce împotriva celor care o aplică. Dacă, de exemplu, un client care comandă un Côte du Rhône primește un simplu vin de Bordeaux, dezamăgirea ar putea duce la pierderea încrederii în întreaga etichetă.

Urmărește canalele noastre de socializare pentru a nu pierde conținutul nostru actualizat constant: ne găsești pe TikTok , Instagram , YouTube și Facebook ca Drive Magazine Romania!