În caz de necaz - ghidul asigurărilor de călătorie În caz de necaz - ghidul asigurărilor de călătorie
Foto: Shutterstock

2024-08-14

  • Drive
  • Util
  • În caz de necaz - ghidul asigurărilor de călătorie

În caz de necaz - ghidul asigurărilor de călătorie

Nu este bine să ne gândim la ce se poate întâmpla rău în vacanţă sau într-o călătorie; totuşi trebuie să fim precauţi, mai ales când vizităm locuri şi ţări străine. Asigurarea medicală, ce acoperă diferite situaţii neprevăzute ale călătoriei, este cea mai bună modalitate de a fi pregătiţi în cazul evenimentelor nedorite. Iată ce trebuie să ştim despre asigurările medicale de călătorie.

PE CE PERIOADĂ SE POATE ÎNCHEIA ASIGURAREA MEDICALĂ DE CĂLĂTORIE ÎN STRĂINĂTATE?

De la o excursie tip city-break de câteva zile şi până la călătoriile frecvente în ţări străine, asigurările medicale pot acoperi toate situaţiile. În ceea ce priveşte valabilitatea, asigurarea se poate încheia pe durata călătoriei (poliţa de asigurare având o valabilitate fixă, corelată cu valabilitatea călătoriei), dar şi pe perioade anuale. În acest ultim caz, în funcţie de oferta firmelor de asigurare, poliţa poate oferi acoperire totală, de 365 zile, sau acoperirea călătoriilor de maxim 25-42 zile.

 

CE DESPĂGUBIRI SE POT ACORDA PRIN INTERMEDIUL ASIGURĂRII MEDICALE?

Asigurarea acoperă cheltuielile medicale ca urmare a unui accident sau urgenţe medicale, inclusiv cheltuielile medicale ca urmare a unui puseu acut al unei afecţiuni medicale pre-existente sau boli cronice, precum şi cheltuielile de repatriere în cazul decesului persoanei asigurate. Opţional, în funcţie de produs şi asigurator, se pot include:

  • asigurarea de accidente persoane cu acoperirea riscului de deces/invaliditate din accident a persoanei asigurate;
  • asigurarea bagajelor cu acoperirea riscului de deteriorare, distrugere sau pierdere a bunurilor persoanei asigurate;
  • asigurarea de răspundere civilă faţă de terţi ce acoperă prejudiciile provocate de persoana asigurată unei terţe persoane.
Image
Foto: Shutterstock

CARE SUNT VARIANTELE DE SUME ASIGURATE OFERITE?

Sumele asigurate variază în funcţie de asigurator şi produsul dorit. În cazul asigurărilor medicale, acestea de obicei se situează între 20.000 şi 1.000.000 de lei. De asemenea, se stabilesc sublimite pentru cheltuieli de repatriere şi cheltuieli medicale, ca urmare a unui puseu acut al unei boli cronice şi/sau afecţiuni pre-existente. Asigurarea de accidente persoane se situează între 20.000 şi 90.000 de lei pentru riscuri precum deces şi invaliditate ca urmare a unui accident. În cazul asigurării bagajelor, se returnează între 1.200 şi 5.000 lei, iar asigurarea de răspundere civilă faţă de terţi poate să acopere cheltuieli în jur de 50.000 lei.

CARE SUNT ASPECTELE DE CARE SĂ ŢINEM CONT LA ALEGEREA PRODUSULUI?

În cazul încheierii unei asigurări, trebuie să ţinem cont de planul de acoperire teritorială (putem să alegem acoperire în Uniunea Europeană sau, cu o majorare între 50 şi 100%, este disponibilă şi acoperirea internaţională). De asemenea, este importantă şi modalitatea de încheiere a poliţei – o putem face individual, dar şi pe familie (cu reducere de 5-15%) sau pe grupuri de peste 10 persoane (cu reducere de 3-20%). Acoperirea accidentelor cauzate de sporturile de agrement (precum: schi, bob, snowboard, schi nautic, surfing, wind-surfing, parascending, navigaţie, iahting, rafting, canoe, caiac, scuba diving, carting) nu este inclusă în asigurarea de bază, dar se poate face opţional, pentru o majorare de 50-100% a sumei.

Image
Foto: Shutterstock

CUM SĂ PROCEDĂM ÎN SITUAŢIILE DE URGENŢĂ?

În caz de urgenţă, trebuie să sunăm imediat la centrul de urgenţă (indicat pe poliţă) şi să furnizăm datele din poliţa de asigurare. Dacă nu avem posibilitatea de a contacta centrul de urgenţă înainte de a consulta un medic sau de a merge la spital, va trebui să sunăm de îndată ce acest lucru este posibil. În oricare caz, este important să prezentăm medicului sau personalului medical poliţa de asigurare. Dacă nu am avut posibilitatea să contactăm centrul de urgenţă, trebuie să păstrăm toate facturile, chitanţele şi fişele de tratament care sunt emise de unitatea medicală, iar la întoarcerea în ţară să contactăm firma de asigurare în termen de 5 zile pentru deschiderea dosarului de daună. Despăgubirea se acordă în maxim 30 de zile după depunerea documentelor.

Urmărește canalele noastre de socializare pentru a nu pierde conținutul nostru actualizat constant: ne găsești pe TikTok , Instagram , YouTube și Facebook ca Drive Magazine Romania!