2024-05-22
Pregătirea bicicletelor pentru noul sezon
Chiar dacă bicicleta a supravieţuit iernii într-un spaţiu închis, curat şi încălzit, tot este bine să începem cu o curăţare amplă. Să evităm, pe cât posibil, curăţarea cu un furtun sau cu aburi, deoarece apa sub presiune ridicată poate cauza coroziune şi poate spăla lubrifiantul. Să folosim o simplă cârpă umedă sau un burete metalic.
- Anvelopele: să verificăm existenţa unor semne de fisură pe latura cauciucului şi pe profilul de rulare. După umflare să verificăm manual semnele de deteriorare.
- Jantele: în cazul unei frâne cu disc să ne uităm dacă există vreo deformaţie de mare dimensiune, caz în care jantele trebuie reparate sau schimbate. În cazul frânelor V trebuie verificată şi starea suprafeţelor de frânare ale roţilor.
- Spiţele: verificarea tensiunii este esenţială. Există un dispozitiv special de măsurare, dar şi mecanicii pot verifica.
- Butucul roții: dacă se mişcă atunci când este strâns în furcă sau dacă rulmenţii au un joc în gol, este nevoie de reglaj.
Foto: Shutterstock
- Frânele: nu pot fi deteriorări sau crăpături pe suprafaţa saboţilor şi pe cablurile niciunui fel de tip de frână. Să verificăm uzura plăcuţelor de frâne.
- Furca: în cazul unei furci rigide, este suficientă verificarea existenţei unei crăpături sau deteriorări. La furca telescopică, piesele trebuie să fie lipsite de zgârieturi şi suficient de bine unse.
- Rulmentul de ghidon: dacă mişcăm bicicleta înainte-înapoi cu frâna faţă trasă, nu are voie să trepideze. La ridicarea părţii frontale a bicicletei şi învârtirea ghidonului, rulmentul nu are voie să se întoarcă fragmentat sau să se blocheze în poziţia finală.
- Şaua: să tragem tubul din cadru, pentru a căuta crăpături.
Foto: Shutterstock
- Lanţul: să măsurăm alungirea lanţului, să vedem dacă e nevoie de înlocuirea lui.
- Cadrul: fără deformări sau crăpături. La cadrele de carbon chiar şi o lovitură a unei pietre necesită o examinare profesională.
- Angrenajul: dacă simţim o trepidație în lateral, problema se poate rezolva prin strângerea şuruburilor, dar nu e o soluţie pe termen lung. Dacă trepidează axele, trebuie schimbate.
- Schimbătorul de viteze: să verificăm dacă cel din spate este paralel cu roata. Cea mai frecventă defecţiune a celui din faţă este slăbirea şurubului care îl fixează de cadru.
Urmărește canalele noastre de socializare pentru a nu pierde conținutul nostru actualizat constant: ne găsești pe TikTok , Instagram , YouTube și Facebook ca Drive Magazine Romania!