2024-10-16
Dormitul separat, călătoria „în timp”, detoxifiere digitală: cum va arăta turismul în 2025?
Hilton a întocmit și în acest an raportul său privind tendințele pentru anul viitor, analizând cum și în ce direcție se schimbă aspirațiile călătorilor moderni. Raportul analizează o serie de categorii surprinzătoare, inclusiv turismul pentru somn, tot mai popular și rolul adesea controversat al tehnologiei.
În prezent, multe companii monitorizează deja evoluția tendințelor legate de călătorii la nivel societal. Una dintre acestea este lanțul hotelier Hilton, care a elaborat și în acest an un raport de sinteză bazat pe opiniile și perspectivele a aproximativ 13.000 de călători din întreaga lume.
Rolul relaxării și, prin urmare, al somnului, este din ce în ce mai apreciat în întreaga lume, așadar, nu este de mirare că doi din cinci călători aleg o cazare unde cred că își pot îmbunătăți calitatea somnului. De asemenea, este interesant de observat că unul din cinci călători intervievați este fericit să petreacă o zi întreagă în pat. Acest procent este mult mai mare în rândul tinerilor (30%) decât în rândul Generației X și al generației Baby Boomer (11%). În mod similar, mai mult de un sfert dintre călători încearcă să includă un program de spa sau wellness în vacanța lor pentru a se relaxa. Un rezultat surprinzător este că 63% dintre cei intervievați au declarat că dorm mai bine fără companie, iar 37% preferă să doarmă separat de partenerul lor în timpul vacanțelor comune.

Dacă și noi suntem fermecați de destinațiile nostalgice, nu vom fi surprinși să aflăm că și „călătoriile în timp” devin din ce în ce mai populare. În timp ce 58% dintre oameni sunt dornici să viziteze locuri care le amintesc de copilăria lor, nostalgia se instalează și în lumea gastronomică. Bucătarii profesioniști apelează din ce în ce mai mult la mâncăruri clasice, din anii 1990, iar starea de spirit este perfect transpusă în postările din social media. Importanța amintirilor se reflectă și în faptul că jumătate dintre cei intervievați tind să revină într-un loc pe care l-au vizitat în anul precedent. De la aplicații care utilizează Inteligența Artificială, la funcții de călătorie pe telefoanele mobile și orașe inteligente, rolul tehnologiei în turism este acum incontestabil. De exemplu, 63% dintre respondenți doresc să utilizeze o formă de cheie digitală pentru a accesa camerele de hotel, iar 78% doresc să poată utiliza rezervări online personalizate pentru hoteluri, activități și atracții.

Aproximativ 24% dintre călători încearcă să se deconecteze complet de la telefoanele lor în timpul vacanței, iar unul din patru ignoră apelurile, mesajele și e-mailurile mult mai des decât o făceau în trecut. 20% nu citesc nici măcar știrile în timpul vacanței, în timp ce un sfert își limitează complet timpul petrecut pe dispozitivele inteligente. Deși multă vreme a fost neobișnuit să călătorești singur, jumătate dintre călătorii la nivel mondial recunosc acum că fac frecvent călătorii solo. Milenialii și Generația Z sunt cei mai predispuși să își petreacă vacanțele singuri, dar asta nu înseamnă că nu au nevoie de companie. 44% dintre călătorii solo sunt bucuroși să accepte ofertele programelor care le permit să intre în contact cu alți călători solo.
Urmărește canalele noastre de socializare pentru a nu pierde conținutul nostru actualizat constant: ne găsești pe TikTok , Instagram , YouTube și Facebook ca Drive Magazine Romania!