IONIQ 5 a reprezentat baza pentru prima mașină electrică al gamei N de la Hyundai

Noul Hyundai IONIQ 5 N a fost lansat în premieră mondială în cadrul Goodwood Festival of Speed din Anglia.

Foto: Hyundai


Primul model electric al diviziei N de la Hyundai oferă pasionaților de autovehicule de înaltă performanță o experiență electrică de condus atât pe drumurile publice, cât și pe circuit. Noul IONIQ 5 N include cele mai avansate tehnologii Hyundai N, care vor fi implementate pe toate vehiculele electrice ale gamei.

Foto: Hyundai

Odată cu IONIQ 5 N, obiectivul diviziei Hyundai N este de a oferi o experiență dinamică de condus, indiferent de tipul de propulsie: termică, electrică sau pe bază de hidrogen. Motoarele electrice al noului mdel Hyundai IONIQ 5 Nating o turație maximă de 21.000 rpm și dezvoltă o putere maximă totală de 650 CP, cu funcția N Grin Boost activată. Aceste performanțe sunt asigurate de invertorul cu două faze, care maximizează eficiența și performanțele noii baterii de 84 kWh.

Foto: Hyundai

În comparatie cu IONIQ 5 standard, versiunea N este cu 20 mm mai joasă, cu 50 mm mai lată în partea inferioară (pentru a permite echiparea cu anvelope mai late) și cu 80 mm mai lungă (datorita difuzorului proeminent). Partea frontală se remarca prin masca de tip N cu grila funcțională, clapete și deflectoare de aer. În partea inferioară a barei se află un spoiler care subliniază alura sportivă. Dinamismul și aerodinamica modelului sunt evidențiate și de jantele de 21 inci, eleronul specific N, difuzorul și priza de aer cu accente portocalii, masca de tip N pentru bara spate și reflectorul cu grafica în carouri.

Foto: Hyundai

Scaunele N (poziționate cu 20 mm mai jos față de configurația standard) dispun de suport lateral îmbunătățit, pentru a susține corespunzător partea superioară/inferioară a corpului și în cazul accelerațiilor laterale puternice, respectiv pentru a asigura în permanență o poziție corectă la volan. La fel ca IONIQ 5 standard, modelul N utilizează materiale sustenabile, realizate din plastic reciclat, trestie de zahăr, piele prelucrată ecologic și anvelope reciclate.

Foto: Hyundai

IONIQ 5 N dispune de N-tuned, cel mai performant sistem de frânare Hyundai (discuri față - diametru de 400 mm, discuri spate – diametru de 360 mm). Aceste frâne sunt realizate din materiale ușoare, iar fluxul de aer optimizat îmbunătățește performanțele de răcire. În plus, sistemul de frânare cu recuperarea energiei, utilizat de obicei pentru îmbunătățirea eficienței, a fost reconfigurat pentru IONIQ 5 N, în vederea îmbunătățirii performanțelor de frânare.

Tehnologii specifice

  • Diferențialele față/spate integrate (IDA) – inspirate de lumea raliurilor – sunt consolidate pentru un cuplu mai puternic al motorului electric.
  • Autovehiculul este echipat cu sistemul de direcție N R-MDPS special configurat, cu o demultiplicare mai scurtă și un răspuns mai bun al cuplului.
  • N Pedal reprezintă o soluție adaptată dimensiunii și masei specifice EV, care asigură totodată manevrabilitatea sportivă inspirată de cea a bolidului de raliu Hyundai i20 N WRC.
  • N Drift Optimizer permite menținerea unghiului de derapaj controlat, prin corelarea tuturor comenzilor autovehiculului în funcție de acțiunile conducătorului auto.
  • N Torque Distribution asigură distribuția complet variabilă a cuplului între cele două punți și include 11 setări.
  • Functia N Launch Control oferă trei setări pentru controlul tracțiunii, pentru pornire rapidă de pe loc.
  • Funcția N Race setează autovehiculul în cel mai sportiv mod, pentru a maximiza resursele în vederea obținerii celor mai buni timpi pe tur de circuit.
  • N e-shift permite controlul furnizării puterii și al transmisiei.
  • N Active Sound+ imită zgomote de motor și de eșapament specifice motorizărilor termice.
AMI MÉG ÉRDEKELHET