Otopeni pregătește relaxarea regulii de 100 ml: ce se schimbă și când Otopeni pregătește relaxarea regulii de 100 ml: ce se schimbă și când
Foto: Shutterstock

2025-08-24

  • Drive
  • Check-in
  • Otopeni pregătește relaxarea regulii de 100 ml: ce se schimbă și când

Otopeni pregătește relaxarea regulii de 100 ml: ce se schimbă și când

Noile scanere de la Otopeni promit cozi mai scurte și un control de securitate mai rapid. Deocamdată rămâne valabilă limita de 100 ml pentru lichide, dar ridicarea restricției este estimată după 1 septembrie 2025 sau odată cu finalizarea instalării echipamentelor.

La Aeroportul Internațional Henri Coandă din București a început înlocuirea scanerelor pentru controlul bagajelor de mână. Noile echipamente promit o trecere mult mai rapidă prin controlul de securitate: odată cu implementarea completă, pasagerii nu vor mai fi nevoiți să scoată dispozitivele electronice din genți, iar ulterior ar putea fi permise la bord lichidele și gelurile în recipiente care depășesc limita de 100 ml. Astfel, pasagerii care pleacă de pe Otopeni vor putea transporta în bagajul de mână lichide în recipiente individuale de până la 2 litri, fără a mai fi nevoie să le scoată la controlul de securitate. Sistemele instalate sunt dotate cu tăvi care se deplasează automat, o soluție menită să reducă aglomerația și timpii de așteptare la filtre.

Image
OTOPENI, TERMINAL
Foto: bucharestairports.ro

Totuși, deocamdată regulile rămân neschimbate: electronicele trebuie în continuare puse separat, iar recipientele mai mari de 100 ml cu lichide sau geluri nu pot fi urcate în avion. Conform informațiilor relatate de BoardingPass, ridicarea acestor restricții este estimată după 1 septembrie 2025 sau odată cu finalizarea instalării noilor scanere. Regula de 100 ml rămâne valabilă la nivelul tuturor aeroporturilor europene și se elimină treptat doar acolo unde tehnologia modernă este deja operațională. În România, astfel de echipamente funcționează la Cluj-Napoca, Craiova, Timișoara, Sibiu și București, iar în anii următori vor fi extinse și pe alte aeroporturi. Cu câteva luni în urmă, Compania Națională Aeroporturi București (CNAB) a înlocuit și scanerele corporale la toate punctele de securitate de pe Aeroportul Henri Coandă, ca parte a aceluiași proces de modernizare.

Image
Foto: Shutterstock

La nivel european, anul trecut Comisia Europeană a impus, din motive tehnice, o interdicție temporară privind utilizarea noilor scanere. Ulterior, Comisia, împreună cu Conferința Europeană a Aviației Civile (ECAC), a stabilit condițiile tehnice necesare pentru omologare. În iunie 2025, ECAC a aprobat una dintre versiunile noului sistem, testată cu succes; fiecare producător trebuie însă să trimită separat echipamentele la testare pentru a primi certificarea finală. Conform Euronews la Roma Fiumicino și la aeroporturile din Milano (Linate și Malpensa), dar și în hub-uri majore precum Amsterdam SchipholFrankfurt, München, Stockholm Arlanda, Dublin, Vilnius și Valletta, noile scanere au fost instalate, testate și autorizate.

Urmărește canalele noastre de socializare pentru a nu pierde conținutul nostru actualizat constant: ne găsești pe TikTok , Instagram , YouTube și Facebook ca Drive Magazine Romania!