2024-06-26
10 cele mai mari sponsorizări ale companiilor aeriene din fotbal
Sponsorizarea face parte de mult timp din lumea fotbalului, creând oportunități de investiții considerabile pentru companii din numeroase sectoare. Primul sponsor din lume înregistrat al celebrului tricou de fotbal a fost clubul german Eintracht Braunschweig în 1955. Parteneriatul cu marca locală de băuturi alcoolice Jägermeister a deschis calea pentru un potențial lucrativ vast, cluburile din întreaga lume începând să urmeze exemplul.
O industrie care a devenit renumită prin asocierea cu sponsorizarea fotbalului este industria aeronautică. Un raport realizat de Global Data a identificat în 2023 faptul că mai mult de jumătate din suma estimată la 1 miliard de dolari cheltuită de sectorul aerian pentru sponsorizări sportive în acel an a mers către fotbal. Iată care sunt cele mai mari zece contracte de sponsorizare ale companiilor aeriene în fotbal, din primele șase luni ale anului 2024.
Foto: Qatar Airways
În 2022, Qatar Airways a stabilit un record în ceea ce privește sponsorizarea tricourilor sportive prin încheierea unui contract pe o perioadă minimă de 5 ani cu actualul triplu campion al "Ligue 1" din Franța, Paris Saint-Germain. Acest acord a urmat unui parteneriat stabilit ca companie aeriană oficială a PSG cu doi ani înainte, în 2020. Acordul stabilește, de asemenea, Aeroportul Internațional Hamad din Doha ca aeroport oficial al clubului. Colaborarea a promis, de asemenea, să aducă un conținut mai atractiv pentru fanii PSG, precum și pachete oficiale de călătorie pentru fani la Paris. Sponsorizarea este de așteptat să valoreze 400 de milioane de dolari până în 2027.
Emirates Airlines sponsorizează fotbalul de zeci de ani și are în prezent contracte care acoperă jumătate din primele 10 sponsorizări din fotbal. Unul dintre parteneriatele lor de lungă durată este cu giganții clubului spaniol Real Madrid. Acesta a început în 2011, pentru 5 milioane de dolari pe an și a fost reînnoit în 2022 până în 2026, totalizând acum o valoare estimată de 60-70 milioane de dolari.
Etihad Airways și-a dezvoltat treptat relația cu clubul englez, începând în 2009 ca sponsor oficial al tricoului. De atunci, parteneriatul a acumulat o valoare de 800 de milioane de dolari, în mare parte datorită redenumirii stadionului și a terenului oficial de antrenament al lui Man City.
Foto: Shutterstock
Poate cea mai larg asociată sponsorizare Emirates, Arsenal a început colaborarea cu compania aeriană în 2004. Începând cu 2023, angajamentul anual a crescut de la 50 de milioane de dolari la 64 de milioane de dolari până în 2028, ridicând valoarea totală așteptată la peste 300 de milioane de dolari și făcând din aceasta cea mai lungă sponsorizare a tricourilor din Premier League.
O nouă companie aeriană din Orientul Mijlociu a intrat în scenă în 2023, când Riyadh Air din Arabia Saudită a anunțat preluarea tricourilor echipei Atletico Madrid. Parteneriatul marchează primul contract de sponsorizare al Riyadh Air și pare a fi o mișcare strategică în imprimarea noii companii aeriene în mintea fanilor fotbalului, având în vedere că va începe să zboare abia în 2025.
AC Milan este cel mai mare contract al Emirates cu un club italian, începând călătoria lor împreună în 2007. Contractul a fost prelungit în 2022 până în 2029, ceea ce înseamnă că logo-ul iconic "Fly Better" va fi vizibil pe tricoul clubului timp de peste douăzeci de ani. Același lucru este valabil și pentru echipele de tineret.
Foto: Facebook
În timp ce Qatar Airways a asigurat PSG în 2020, Emirates a semnat în același an cu o altă echipă franceză de top, Olympique Lyonnais, pe un contract pe cinci ani în valoare totală de 110 milioane de dolari.
Emirates a intrat în Primeira Liga din Portugalia în 2015, încheind un contract cu deținătoarea recordului pentru cea mai lungă perioadă de invincibilitate a campionilor portughezi, Benfica. Parteneriatul urmează să se reînnoiască în acest an.
Din 2005, Lufthansa, compania aeriană de pavilion a Germaniei, a încheiat un parteneriat cu echipa națională pentru a transporta jucătorii și personalul la meciurile din întreaga lume. Contractul este în curs de derulare până în 2026, dar, între timp, compania aeriană a obținut privilegii publicitare pentru a promova în timpul Campionatului European din această vară.
Compania aeriană emblematică a Spaniei, Iberia, a devenit compania aeriană oficială a echipelor masculine și feminine ale Spaniei în 2018, în urma sponsorizării Federației Regale Spaniole de Fotbal.
Urmărește canalele noastre de socializare pentru a nu pierde conținutul nostru actualizat constant: ne găsești pe TikTok , Instagram , YouTube și Facebook ca Drive Magazine Romania!