Cum sunt păcăliți pasagerii unor companii aeriene cunoscute cu locuri „la geam” care nu au fereastră Cum sunt păcăliți pasagerii unor companii aeriene cunoscute cu locuri „la geam” care nu au fereastră
Foto: Shutterstock

2025-08-23

  • Drive
  • Check-in
  • Cum sunt păcăliți pasagerii unor companii aeriene cunoscute cu locuri „la geam” care nu au fereastră

Cum sunt păcăliți pasagerii unor companii aeriene cunoscute cu locuri „la geam” care nu au fereastră

Plătești în plus pentru „loc la geam” și găsești un perete? Două procese colective deschise la New York împotriva United și Delta acuză exact asta. Cazurile, născute din plângeri repetate ale pasagerilor, pot schimba modul în care companiile aeriene afișează și vând locurile.

O firmă de avocatură din New York a inițiat acțiuni colective împotriva companiilor aeriene United și Delta, susținând că au comercializat locuri „la geam” care, în realitate, nu ofereau acces la o fereastră. Reclamanții afirmă că nu ar fi plătit suplimentar sau nu ar fi ales acele locuri dacă ar fi știut de la început că sunt, de fapt, lângă un perete.

Am primit numeroase plângeri de la pasageri nemulțumiți de această practică și care doresc să se alăture acțiunilor în instanță

– arată firma Greenbaum Olbrantz într-un comunicat. „Nemulțumirea este de înțeles: majoritatea americanilor zboară, mai devreme sau mai târziu, cu una dintre aceste companii și mulți preferă sau chiar au nevoie de un loc la fereastră, plătind sume consistente pentru acest privilegiu.”

Image
ILUSTRAȚIE
Foto: Shutterstock

Cazul împotriva Delta Air Lines pornește de la experiența lui Nicholas Meyer, rezident în New York. La începutul lunii, la îmbarcarea pe un zbor spre California, acesta a descoperit că la locul 23F nu exista fereastră, ci un perete gol. Meyer, unul dintre principalii reclamanți, susține că în momentul selectării locului nu a existat niciun avertisment că poziția respectivă nu dispunea de geam. Atât Delta, cât și United au refuzat să comenteze, invocând litigiile în desfășurare.

În schimb, în documentele cauzei se menționează că alte companii — precum Alaska Airlines sau American Airlines — vând locuri similare, dar afișează explicit această informație la rezervare. Dosarele depuse mai arată că United și Delta erau de multă vreme conștiente de valul de reclamații din rețelele sociale privind locurile fără geam, însă au continuat să le comercializeze drept locuri „la fereastră”, percepând taxe suplimentare.

Image
Foto: Shutterstock

În cazul Delta, acțiunea include capturi de ecran ale unor postări online. „Harta locurilor nu ar trebui să indice acest tip de loc ca fiind „la geam”. De fapt, spațiul pentru picioare este chiar MAI MIC și nu există niciun avantaj”, a scris un pasager Delta pe Reddit. Avocații estimează că acțiunile colective ar putea duce la despăgubiri de ordinul milioanelor de dolari pentru fiecare companie aeriană vizată.

Urmărește canalele noastre de socializare pentru a nu pierde conținutul nostru actualizat constant: ne găsești pe TikTok , Instagram , YouTube și Facebook ca Drive Magazine Romania!