2024-07-10
O destinație populară va închide magazinele duty-free pentru a dezvolta economia locală
Guvernul Thailandei a aprobat închiderea magazinelor duty-free de la terminalele de sosire din cele mai mari aeroporturi ale țării, în încercarea de a încuraja creșterea cheltuielilor turiștilor în interiorul țării. Deși nu a fost stabilit încă un calendar, decizia prevede 8 aeroporturi internaționale: Suvarnabhumi și Don Mueang din Bangkok, precum și cele din Phuket, Chiang Mai, Hat Yai, U-Tapao (Rayong), Samui și Krabi.
Există trei operatori care gestionează magazinele duty free din zonele de sosiri ale aeroporturilor din Thailanda, iar anul trecut vânzările lor cumulate au fost de 3 miliarde de baht (puțin peste 76 de milioane EUR). Se speră că închiderea, cu care au fost de acord companiile, conform Bangkok Post, va transfera acești bani în magazinele locale. Guvernul estimează că acest lucru va duce la o creștere medie de 570 baht (14,5 EUR) a cheltuielilor pe persoană pe călătorie în magazinele locale din întreaga țară.

Foto: Shutterstock
Pe lângă încurajarea turismului, această măsură face parte dintr-un plan de extindere și îmbunătățire a aeroporturilor din țară. Airports of Thailand (AOT) intenționează să utilizeze 1.400 m2 la Aeroportul Suvarnabhumi și 491 m2 la Aeroportul Internațional Phuket, recuperați de la magazinele cu amănuntul și de la mai multe agenții guvernamentale, pentru a moderniza facilitățile pentru pasageri și a decongestiona zonele aeroportuare. Acest lucru este, de asemenea, în conformitate cu planul guvernului de a propulsa Aeroportul Suvarnabhumi între primele 50 din lume până la sfârșitul anului viitor, de pe locul 68 anul trecut. Până în 2029, se speră că aeroportul va fi capabil să gestioneze 170 de milioane de pasageri și 1 milion de zboruri pe an, ajungând printre primele 20 de centre de transport aerian din lume.

Foto: Shutterstock
În timp ce multe țări din întreaga lume se străduiesc să reducă turismul excesiv, Thailanda merge în direcția opusă, sprijinindu-se în acest sector și deschizând calea pentru tipul de transformare pe care alții îl caută, pentru a crește veniturile în loc de volumul de turiști. Strategia de a aduce turiști și venituri pare să funcționeze, 9,4 milioane de turiști străini vizitând țara în primul trimestru al anului. Cu un început de an atât de promițător, țara pare pregătită să își atingă obiectivul de a depăși cu 100.000 cifrele de dinainte de pandemiei de Covid-19, pentru a ajunge la un număr record de 40 de milioane de sosiri de turiști pentru acest an. Dar, poate mai important, se așteaptă ca veniturile din aceste sosiri să crească cu 84% față de 2019.
Urmărește canalele noastre de socializare pentru a nu pierde conținutul nostru actualizat constant: ne găsești pe TikTok , Instagram , YouTube și Facebook ca Drive Magazine Romania!