Dezvoltarea unui important aeroport britanic este ținta unor controverse locale Dezvoltarea unui important aeroport britanic este ținta unor controverse locale
Foto: Flickr

2024-08-24

  • Drive
  • Check-in
  • Dezvoltarea unui important aeroport britanic este ținta unor controverse locale

Dezvoltarea unui important aeroport britanic este ținta unor controverse locale

London City Airport a obținut aprobarea guvernului pentru a-și crește numărul de pasageri de la 6,5 milioane la 9 milioane, dar a eșuat în încercarea de a-și extinde programul de funcționare în weekend.

Situat în Royal Docks din cartierul londonez Newham, aeroportul deservește centrele financiare din City, aflat la aproape 10 km distanță și Canary Wharf la 5 km distanță. De 25 de ani sunt în vigoare norme stricte de reducere a zgomotului, menite să ofere locuitorilor din zonă un „răgaz de weekend” prin oprirea zborurilor sâmbăta la 12:30 pm. Ultima aprobare a Inspectoratului de Planificare pare să încerce să găsească un echilibru între nevoile locale și dezvoltarea aeroportului. Deși programul de funcționare al aeroportului nu a fost prelungit până la ora 18:30 sâmbăta, așa cum s-a solicitat, creșterea cu 38% a numărului de pasageri îi va permite să crească numărul de zboruri între orele 6:00 și 9:00 în diminețile din timpul săptămânii, cu condiția să fie utilizate aeronave mai noi și mai silențioase.

Image
Foto: Wikimedia

Deși a obținut permisiunea de a deservi 2,5 milioane de pasageri în plus și de a opera mai multe zboruri de dimineață, directorul executiv al aeroportului, Alison FitzGerald, și-a exprimat dezamăgirea cu privire la faptul că orele de funcționare de sâmbătă ale aeroportului vor fi în continuare limitate. Între timp, primarul burgului londonez Newham, Rokhsana Fiaz, a declarat că rămâne „profund îngrijorată de faptul că rezidenții noștri vor fi grav afectați de impactul zgomotului produs de zborurile aeriene, odată cu decizia de astăzi de a permite o creștere a numărului de zboruri dimineața devreme în restul săptămânii”.

Image
Foto: Flickr

Fiaz este sprijinit de alte opt consilii locale din apropiere și de grupuri de mediu, cum ar fi Greenpeace UK, care a declarat: „Această decizie este un pas surprinzător de greșit din partea noului nostru guvern. Peste jumătate din destinațiile deservite de aeroport pot fi atinse cu trenul în mai puțin de șase ore, Amsterdam și Edinburgh fiind printre cele mai populare rute”. Grupul a mers atât de departe încât a afirmat că aprobarea „subminează poziția de lider a Regatului Unit în domeniul climei și va aduce beneficii în principal unei elite de călători bogați”.

London City nu este singurul aeroport în care plafoanele s-au dovedit controversate.

Un plan olandez de reducere cu 20 % a operațiunilor aeroportului Schiphol din Amsterdam a fost anunțat în iulie 2022, dar a provocat un blocaj juridic între industria aviatică și ecologiști și a fost în cele din urmă declarat ilegal de Curtea Supremă.

Urmărește canalele noastre de socializare pentru a nu pierde conținutul nostru actualizat constant: ne găsești pe TikTok , Instagram , YouTube și Facebook ca Drive Magazine Romania!