2024-09-24
Modernizarea Transfăgărăşanului va face posibilă circulaţia pentru o perioadă mai lungă de timp în fiecare an
Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere are în vedere modernizarea Transfăgărăşanului, ceea ce va face posibilă circulaţia pe acest drum pentru o perioadă mai lungă de timp, în fiecare an, a scris directorul general Cristian Pistol pe pagina de Facebook a CNAIR.
Renumit pentru peisajele uimitoare şi priveliştea spectaculoasă din zilele senine, Transfăgărăşanul este un important punct turistic de pe harta României şi atrage anual mii de turişti români şi străini. Proiectul de modernizare va deveni un motor important pentru dezvoltarea turismului în zonă. Lucrările de siguranţă rutieră, amenajarea unor parcări şi construcţia unor zone de tip „viewpoint” vor spori atractivitatea şi confortul oferite de Transfăgărăşan. „Altitudinea la care este construit Transfăgărăşanul (2.042 metri) plasează acest drum naţional pe locul al doilea în clasamentul şoselelor alpine din România, după Transalpina (DN67C), care urcă până la altitudinea de 2.145 metri”, a scris Pistol.
– a transmis şeful CNAIR. În opinia acestuia, Transfăgărăşanul este una dintre dovezile incontestabile ale performanţelor ingineriei româneşti. „Dorim să continuăm aceste performanţe, iar în ultimii ani, am dovedit capacitatea României de a construi infrastructură modernă, chiar şi în condiții dificile”. Cu o lungime de 90,5 kilometri, Transfăgărăşanul face legătura între Muntenia şi Transilvania, pe traseul Curtea de Argeş, Baraj Vidraru, Podul Capra, Valea Caprei, Piscul Negru, Stâna Capra, Căldarea Mioarelor, Piscul Belvedere, Bâlea Lac, Valea Braşov-Sibiu.
Aproximativ 3.000 de militari de toate gradele, circa patru milioane metri cubi de terasament, 290.000 de metri cubi de fundaţii, 598.000 de suprastructuri de macadam, 290.000 de metri cubi de zidărie, 830 de lucrări transversale, 27 de viaducte şi poduri deosebit de rezistente, şase milioane de kilograme de explozibil şi 18 milioane de motokilometri consumaţi de sute de utilaje şi maşini reprezintă bilanţul pe scurt al uneia dintre cele mai spectaculoase investiţii realizate în România – şoseaua Transfăgărăşan, construită în patru ani şi jumătate de Armata Română, la începutul deceniului şapte al secolului trecut.
Citește și asta
Urmărește canalele noastre de socializare pentru a nu pierde conținutul nostru actualizat constant: ne găsești pe TikTok , Instagram , YouTube și Facebook ca Drive Magazine Romania!