Cel mai vechi tunel din Africa este acum doar o relicvă istorică uitată Cel mai vechi tunel din Africa este acum doar o relicvă istorică uitată
Foto: Shutterstock

2025-02-19

  • Drive
  • Mapamond
  • Cel mai vechi tunel din Africa este acum doar o relicvă istorică uitată

Cel mai vechi tunel din Africa este acum doar o relicvă istorică uitată

De aproape un secol și jumătate, în Provincia Western Cape din Africa de Sud se află un sistem de tuneluri feroviare cu o istorie extraordinară. Însă, tunelurile Hex River au fost închise circulației trenurilor timp de 35 de ani, iar acum sunt vizitate doar de cei mai aventuroși turiști. 

Cea mai veche rețea de tuneluri feroviare din Africa, Hex River, construită în 1876 între satele De Doorns și Kleinstraat, constă într-un tunel dublu de 500 de metri lungime și o serie de tuneluri de 1.100, 1.200 de metri și 13,5 km lungime. Secțiunile de drum, care în prezent sunt accesibile doar cu vehicule de teren, constau în drumuri de macadam stâncos, poteci înguste și șine de cale ferată care nu au mai fost folosite de zeci de ani. 

Calea ferată a fost construită inițial pentru a lega Cape Town, capitala de atunci a coloniei britanice a Africii de Sud, de Kimberley, centrul minelor de diamante din nordul țării. Întregul tunel a fost săpat manual, cu lopeți și târnăcoape, pentru a permite șinelor să treacă peste un deal care era prea îngust și abrupt pentru a fi ocolit de calea ferată. Intrările au fost realizate din zidărie de piatră lustruită, în timp ce interioarele au rămas neasfaltate.

În 1929, traseul a fost deviat pentru scurt timp pentru a construi un al doilea tunel placat cu beton, pentru a putea primi locomotive mai mari. Noul tunel a deservit linia până la închiderea sa, în 1989. În ciuda construcției rapide și relativ ieftine, Hex River a rămas în funcțiune timp de peste o sută de ani.
Image
Foto: Shutterstock

Cu toate acestea, expansiunea transportului rutier a însemnat că importanța și volumul transportului feroviar au fost mult reduse, iar în 1989 zona a fost în cele din urmă închisă trenurilor, iar ulterior rețeaua electrică a șinelor a fost demontată. Sistemul de tuneluri este acum o relicvă istorică și tehnică a unei epoci apuse, care va rămâne probabil, pentru mult timp de acum înainte, în mijlocul unui peisaj pustiu.

Urmărește canalele noastre de socializare pentru a nu pierde conținutul nostru actualizat constant: ne găsești pe TikTok , Instagram , YouTube și Facebook ca Drive Magazine Romania!