2024-08-28
Primarul celei mai populare insule grecești dezvăluie planurile de combatere a turismului excesiv
Destinațiile din întreaga lume iau din ce în ce mai multe măsuri pentru a gestiona afluxul tot mai mare de turiști, în special atunci când vine vorba de vizitatorii navelor de croazieră care aduc puțină valoare locurilor în care debarcă, dar sporesc puternic presiunea asupra infrastructurii locale.
Insula idilică Santorini a primit 11.000 de pasageri de croazieră într-o singură zi, pe 23 iulie, cu mult peste numărul maxim de 8.000 de turiști pe care îi poate primi în mod sustenabil, dacă sunt repartizați pe parcursul zilei, conform unui studiu din 2018 al Universității din Marea Egee. Spre indignarea locuitorilor, o postare pe rețelele de socializare, acum ștearsă, a președintelui comunității municipale din Thira îi îndemna pe localnici să nu se deplaseze prea mult prin oraș în acea zi, pentru a face loc vizitatorilor de croazieră. Guvernul elen a vorbit despre limitarea numărului de nave de croazieră care pot acosta la destinațiile populare ale insulelor, cum ar fi Santorini și Mykonos, dar, în lipsa unei decizii finale, primarul din Santorini, Nikos Zorzos, a dezvăluit ce intenționează să facă la nivel local pentru a ușura povara de pe insulă.

Tehnologia distribuie sosirile croazierelor pe parcursul zilei pentru a evita coborârea maselor pe insulă în același timp. Sistemul a fost introdus pentru prima dată în 2018, în timpul mandatului anterior al lui Zorzos, ghidat de studiul Universității din Marea Egee, dar a fost oprit în 2019 de următoarea administrație. „Cele 8.000 de vizitatori pe zi, sugerate de studiul Universității din Marea Egee, sunt total sustenabile dacă se respectă intervalul de timp stabilit între acostamentele navelor de croazieră, evitându-se astfel congestionarea tuturor punctelor de pe insulă”, a declarat Nikos Zorzos, pentru Greek Reporter. „Sistemul digital de alocare a locurilor de acostare din Santorini ia în considerare criterii calitative pentru acordarea permisiunilor de acostare și debarcare - cum ar fi dimensiunea navei și dacă aceasta operează ca o navă ecologică sau nu. De asemenea, se examinează durata șederii; acordăm prioritate navelor care doresc să rămână mai multe ore pe insulă, deoarece acest lucru înseamnă că pasagerii lor nu se vor grăbi de la un loc la altul”, a explicat primarul.

Comentând o propunere recentă a guvernului de a crește taxa de debarcare a croazierelor pe insulele populare de la 0,35 euro la peste 10 euro pe persoană, Zorzos a declarat că va sprijini măsura numai dacă veniturile suplimentare vor merge către administrațiile locale. El a condamnat, de asemenea, faptul că autoritățile municipale nu au puterea de a implementa propriile taxe turistice, afirmând că ar fi în favoarea unei taxe zilnice, similară celei introduse de Veneția în cele mai aglomerate zile din acest an. De asemenea, condamnând guvernul, Zorzos a declarat că acesta ar trebui să înceteze să emită autorizații pentru „dezvoltarea turistică irațională”, care „consumă locul și îi reduce avantajul ca destinație”, adăugând că „supraconstrucția” face ca resurse precum apa și electricitatea să devină insuficiente. Indiferent de ceea ce va face sau nu va face guvernul, primarul a explicat că intenționează, de asemenea, să extindă sezonul turistic, promovând tradiția gastronomică și turismul cultural pentru a atrage mai mulți vizitatori în timpul iernii.

„Există soluții testate pentru prelungirea sezonului turistic. Inițiativele noastre anterioare au reușit să reducă presiunea lunilor de vară, să le arate turiștilor aspecte inedite din Santorini și să demonstreze că aceasta este o insulă care merită vizitată și dincolo de lunile de vară”, a explicat el. Între timp, Zorzos a dezvăluit planurile de actualizare a infrastructurii locale pentru a ușura povara localnicilor, care s-au plâns de faptul că masele de turiști aglomerează traficul și folosesc toate locurile de parcare.
Citește și asta
Urmărește canalele noastre de socializare pentru a nu pierde conținutul nostru actualizat constant: ne găsești pe TikTok , Instagram , YouTube și Facebook ca Drive Magazine Romania!