Administrația orașului s-a săturat și a interzis un program turistic popular în Nisa Administrația orașului s-a săturat și a interzis un program turistic popular în Nisa
Foto: Shutterstock

2025-01-28

  • Drive
  • Mapamond
  • Administrația orașului s-a săturat și a interzis un program turistic popular în Nisa

Administrația orașului s-a săturat și a interzis un program turistic popular în Nisa

Primarul Christian Estrosi a dezvăluit planurile de a interzice marilor nave de croazieră să acosteze de-a lungul coastei Nisei începând cu 1 iulie 2025, într-o măsură menită să combată turismul excesiv și să reducă impactul „hotelurilor plutitoare”asupra mediului.

În timpul discursului său de Anul Nou, Estrosi a criticat dur impactul marilor nave de croazieră, descriindu-le drept entități poluante care aduc puține beneficii economice, dar lasă în urmă deșeuri semnificative. „Am împiedicat betonul să sufoce Nisa, nu este cazul să lăsăm turismul excesiv să o sufoce, la rândul său”, a spus el. „Nu vreau ca hotelurile plutitoare să arunce ancora în fața orașului Nisa”. Printre măsurile propuse de el se numără interzicerea navelor cu o lungime mai mare de 190 de metri și care pot găzdui mai mult de 900 de pasageri, ceea ce, potrivit estimărilor sale, va reduce cu 70% numărul pasagerilor care sosesc în croaziere.

Turismul reprezintă o parte importantă a economiei orașului Nisa, cu 40% din veniturile metropolitane legate de acest sector.

Cu toate acestea, un studiu realizat de Universitatea Bergen din Norvegia a constatat că pasagerii de croazieră au cheltuit în medie mai puțin de 23 de euro per vizită, în timp ce mulți nu au debarcat deloc. Pe lângă contribuția redusă la economia locală, biroul lui Estrosi a subliniat că interdicția are un mare impact asupra mediului. Navele de croazieră contribuie puternic la poluarea aerului și a apei, emițând dioxid de sulf, oxizi de azot și carbon negru și evacuând în același timp ape reziduale care dăunează ecosistemelor marine.

Image
Foto: Shutterstock

 În prezent, avem unități care sunt, în esență, orașe plutitoare cu peste 5.000 de pasageri. Acestea își țin motoarele în funcțiune, emit sulf și alți poluanți în atmosferă, nu creează locuri de muncă și contribuie la turismul excesiv

– a adăugat biroul lui Estrosi. „Aceste nave nu se aliniază în niciun fel modelului pe care dorim să îl dezvoltăm în materie de turism, ospitalitate și respect pentru populația locală”. Deși salută inițiativa, ecologiștii au susținut că aceasta este lipsită de ambiție, iahturile mici și navele de croazieră de mărime medie fiind încă permise în cadrul actual. În plus față de reacția sceptică, criticii se întreabă dacă Estrosi are autoritatea de a aplica interdicția. Aprobarea finală aparține autorităților regionale, iar termenul de 1 iulie este considerat de unii drept prea optimist. Dacă măsura va fi aprobată de autoritățile locale, Nisa se va alătura altor orașe din întreaga lume care privesc turismul navelor de croazieră ca pe o elice a turismului excesiv.

Image
Foto: Shutterstock

Veneția și-a recăpătat frumusețea și peisajul având un primar care refuză definitiv croazierele. Intenționăm să mergem și noi în această direcție

- a declarat Estrosi, referindu-se la interdicția Veneției privind navele de croazieră, care a intrat în vigoare în 2021. Alte destinații europene importante au urmat exemplul, Amsterdam anunțând o interdicție similară în 2023, iar Barcelona introducând o limită a numărului de nave permise în oraș în luna octombrie a aceluiași an. Aceasta după ce consiliera locală Janet Sanz a comparat turiștii de croazieră cu o „plagă de lăcuste”, pentru că descindeau în număr mare și devastau orașul.

Urmărește canalele noastre de socializare pentru a nu pierde conținutul nostru actualizat constant: ne găsești pe TikTok , Instagram , YouTube și Facebook ca Drive Magazine Romania!