Pe ce loc se află rețeaua de metrou din București într-un nou clasament european? Pe ce loc se află rețeaua de metrou din București într-un nou clasament european?
Foto: Pixabay

2024-09-20

  • Drive
  • Mapamond
  • Pe ce loc se află rețeaua de metrou din București într-un nou clasament european?

Pe ce loc se află rețeaua de metrou din București într-un nou clasament european?

Compania de călătorii și depozitare a bagajelor Bounce a întocmit un nou clasament al metrourilor capitalelor europene. Acesta arată că pasagerii par să aprecieze curățenia, ușurința de navigare și arhitectura deosebită, în timp ce echipamentele stricate și sentimentul de nesiguranță sunt factori care pot cufunda o rețea în partea de jos a clasamentului. Capitalele a două țări vecine au ajuns în cele două extremități ale listei, iar Bucureștiul ocupă un loc poate surprinzător de înalt în clasament.

Bounce și-a creat propriul clasament pentru stațiile de metrou individuale, pe baza evaluărilor din recenziile Google calculate în medie pe întreaga rețea în cauză. Aceștia au luat în considerare procentul de stații din fiecare rețea de metrou cu scoruri ale recenziilor Google de patru stele sau mai mari și proporția de scoruri ale recenziilor Google mai mici de două stele, precum și cifrele anuale de călători și reacțiile de „like” și „dislike” la articolele de știri despre metrourile din Europa.

Image
OSLO
Foto: Shutterstock

Metroul din Oslo s-a clasat pe primul loc, cu un scor de 8,06 din 10. Denumit „T-banen i Oslo”, acesta are 101 stații și acoperă 85 km de cale ferată, deservind toate cele 15 cartiere ale orașului, precum și municipalitatea vecină Baerum. Cu cinci linii separate și încă una în construcție, are un scor mediu excelent de 4,13 din 5 pe Google, pentru toate stațiile. Cea mai aglomerată stație a sa, Jernbanetorget, care face legătura cu terminalul de autobuze și gara centrală din Oslo, este cel mai mare nod de transport din țară și, cu toate acestea, a fost descrisă de utilizatori ca fiind „ușor de străbătut”, „foarte bine organizată” și „frumoasă și curată” în numeroasele sale recenzii.

Image
Foto: Unsplash

Metroul din Sofia s-a clasat pe locul al doilea în topul metrourilor preferate din Europa, cu un scor de 7,64 din 10. Poate că are și avantajul de a fi unul dintre cele mai tinere sisteme din Europa, realizat în urmă cu doar 26 de ani, în 1998. Cu 52 km de cale ferată și 47 de stații, inclusiv una la aeroportul din Sofia, sistemul este lăudat pentru ușurința în utilizare și semnalizarea în limba engleză, inclusiv în ceea ce privește instrucțiunile de plată, precum și pentru curățenia stației Moesia/NBU și frumusețea stației Aleksandar Malinov.

Metroul din Atena ocupă locul trei, utilizatorii fiind încântați de conexiunea directă cu aeroportul și cu zona portuară aglomerată, care oferă legături cu feribotul către multe destinații din insulele grecești.

Metroul din Capitala României (cu 50 km lungime, 64 stații și cca. 180 milioane de pasageri anual) a ajuns în Top 10, ocupând locul 7 în clasament cu un punctaj de 5,97/10 – la fel ca și rețeaua de transport subteran din Lisabona și Copenhaga, poziționându-se înaintea unor capitale mult mai faimoase, ca Roma, Paris, Berlin, Viena, Bruxelles sau Amsterdam.

Image
Foto: Shutterstock

Cel mai slab cotat serviciu de metrou din studiul Bounce este cel din Budapesta. Relativ mic, cu 48 de stații pe doar 39 km de cale ferată, acesta este totuși utilizat de 382 de milioane de pasageri pe an. De fapt, a obținut un scor mediu respectabil de 4,05 din 5 pentru stațiile sale, însă 75% din reacțiile online la articolele despre sistemul de metrou au fost de „dislike”, în timp ce doar 1% din reacții au exprimat „like”. Stația Állatkert, situată lângă grădina zoologică, este cea mai bine cotată stație din Budapesta, cu o notă de 5 din 5. Însă, pasagerii detestă stația Határ út, care are o recenzie îngrozitoare pe Google, de doar 2,8 din 5.

Urmărește canalele noastre de socializare pentru a nu pierde conținutul nostru actualizat constant: ne găsești pe TikTok , Instagram , YouTube și Facebook ca Drive Magazine Romania!