Mercedes-Benz GLA: hai la munte! Mercedes-Benz GLA: hai la munte!

2022-01-21

Mercedes-Benz GLA: hai la munte!

Latura practică a modelelor hatchback şi versatilitatea SUV-urilor – asta se aşteaptă în teorie de la un crossover compact. Vândută pe plan mondial în peste un milion de exemplare, prima generaţie de Mercedes-Benz GLA, prezentată în 2014, s-a dovedit, fără îndoială, un succes. Deşi s-a autoproclamat a fi un crossover urban, fiind o versiune puţin ridicată şi redesenată a Clasei A, GLA şi-a luat în serios mai degrabă doar cel de-al doilea atribut. Un lucru prea mărunt pe piaţa actuală, fapt realizat şi de producătorul german – astfel a doua serie este o construcţie mult mai matură.

Daimler AG

MAI SCURT, MAI SPAŢIOS

GLA arată bine în oraş, dar nu pare ridicol nici pe drumurile forestiere. Publicul ţintă al crossoverelor compacte premium – persoane sau cupluri cu un stil de viaţă activ, de obicei fără copii – vor aprecia designul off-road, mai îndrăzneţ, accentuat şi de jantele mai mari, chiar şi de 20 inci. Noua generaţie este cu 14 mm mai scurtă decât predecesoarea, însă mai lată (+30 mm), mult mai înaltă (+104 mm) şi cu un ampatament mai lung (+30 mm).

Interiorul este vizibil mai spaţios, iar designerii au reuşit să mărească şi portbagajul – cei 435 litri par suficienți chiar şi pentru excursia unui grup de prieteni. La prima vedere se simte că GLA este acum o rudă mai apropiată de SUV-urile mărcii (GLC sau GLE), decât de modelele compacte (Clasa A şi Clasa B). Cel puţin ca apariţie şi valoare de utilizare, deoarece majoritatea tehnologiei este în continuare comună cu cele din urmă. Acest lucru este trădat şi de designul interior, poziţia scaunului fiind în schimb cu 140 mm mai înaltă decât la Clasa A, vizibilitatea mai bună oferind un avantaj atât la urcarea pe munte,cât şi pe şoseaua care duce până acolo.

În întuneric, designul interior curat trece printr-o transformare fundamentală datorită iluminării ambientale desprinsă de-a dreptul din filmele de science fiction. Grafica şi rezoluţia bordului digital „wide-screen" format din două display-uri sunt excelente – la preţul de bază vine cu diagonală de 7 inci, cea de 10,25 inci fiind opțională. Ecranul din spatele volanului poate fi personalizat, iar afişajul deasupra consolei centrale se poate manevra uşor, ca un laptop, cu ajutorul unui touchpad. Volanul multifuncţional este îmbrăcat în piele, în timp ce transmisia automată în 8 trepte se poate controla şi manual cu padelele din spatele volanului.

Pe lângă sistemul multimedia MBUX, nivelul de echipare Style dispune printre altele de faruri LED High Performance, bare de acoperiş din aluminiu, hayon EASY-PACK, sistem de climatizare Thermatic, cameră pentru marşarier şi asistenţă activă la menţinerea benzii de rulare.

Daimler AG

În oraş

Principalul teren de joacă al maşinii este oraşul, însă puterea maximă de 190 CP dezvoltată de versiunea de top a motorului diesel de 2,0 litri este mai mult decât suficientă şi pe şosele şi autostrăzi. Se simte încă de la pornire că avem de-a face cu o maşină solidă, bine asamblată. Schimbările rapide de direcţie sunt neutralizate prin aderenţa excelentă şi direcţia progresivă – uşurinţa manevrabilităţii face cu siguranţă plăcută utilizarea de zi cu zi. Cuplul maxim de 400 Nm stă la dispoziţia şoferului de la turaţii foarte joase (între 1.600–2.600 rpm), excluzând orice fel de probleme privind accelerarea şi demararea. Numărul mare de trepte ajută la reducerea consumului, cutia automată fiind partener şi în condusul dinamic. La accelerare urcă rapid treptele, astfel maşina rămâne flexibilă la orice viteză.

Zgomotul din trafic este filtrat excelent de izolarea habitaclului, transmisia care comută la turaţii mici participând la rândul ei la funcţionarea în liniște. Platforma MFA îmbunătăţită asigură o rigiditate torsională corespunzătoare, iar suspensia multi-link combină excelent confortul cu o stabilitate adecvată; pentru asta are un rol important şi ecartamentul (faţă şi spate) mărit.

CHIAR DACĂ NOUL GLA NU AJUNGE ÎN ADÂNCURILE JUNGLEI SAU PE DUNELE DEŞERTURILOR, NICI NU TREBUIE PROTEJAT ÎN CAZUL ÎN CARE PĂRĂSIM ASFALTUL.
TRACŢIUNE FAŢĂ, SPATE ŞI INTEGRALĂ

Chiar dacă noul GLA nu ajunge în adâncurile junglei sau pe dunele deşerturilor, nici nu trebuie protejat în cazul în care părăsim asfaltul. Pe lângă tracţiunea integrală de serie completată cu pachet offroad, modul de funcţionare de teren care controlează şi intervenţia ABS, farurile cu funcţie off-road, respectiv garda la sol decentă de 17 mm, toate ne ajută să avansăm fără probleme şi pe macadam, în noroi sau pe sol pietros.

Tracţiunea integrală 4Matic este de mare ajutor şi pe şosele sau serpentine, putând – în funcţie de situaţie – să trimită chiar şi întregul cuplu la unul dintre axe. De exemplu, în modul de conducere presetat Comfort sau Eco 80% din cuplu ajunge la axele din faţă şi 20% la cele din spate, iar în modul Sport sistemul direcţionează în spate 30% din cuplu. Pus în modul off-road, avansarea pe un sol mai dificil este ajutată de o împărţire egală, 50%/50%.

Noul GLA este un vehicul mult mai versatil decât predecesorul, fiind nu doar mai dinamic, mai spaţios şi mai confortabil, dar şi mai ușor de folosit – în aceeaşi măsură în oraş, pe autostradă şi pe teren. Totul oferit la calitate premium și desigur la preţul corespunzător.

MERCEDES- BENZ GLA 220D 4MATIC STYLE

  • Motor: 4 cilindri, 2,0 litri, turbo diesel
  • Putere maximă: 190 CP
  • Cuple maxim: 400 Nm
  • Transmisie: automată, 8 trepte
  • Viteză maximă: 219 km/h
  • Consum mixt: 5,7 l/100 km (WLTP)
  • Dimensiuni (L/l/î): 4.410/1.834/ 1.616 mm
  • Volum portbagaj: 435/1.430 litri
  • Preţ bază: 45.662 euro (cu TVA)

Daimler AG

Galerie foto

Fotó: Mercedes-Benz

Fotó: Mercedes-Benz

Fotó: Mercedes-Benz

Fotó: Mercedes-Benz

Fotó: Mercedes-Benz

Fotó: Mercedes-Benz

Fotó: Mercedes-Benz

Fotó: Mercedes-Benz

Fotó: Mercedes-Benz

Fotó: Mercedes-Benz

Fotó: Mercedes-Benz

Urmărește canalele noastre de socializare pentru a nu pierde conținutul nostru actualizat constant: ne găsești pe TikTok , Instagram , YouTube și Facebook ca Drive Magazine Romania!