2024-07-31
Noul A6 e-tron este cel mai aerodinamic Audi de până acum
Conceptul Audi A6 e-tron a fost lansat la Salonul Auto de la Shanghai din 2021, ca înaintaș al unei familii de modele de volum 100% electrice. Iar acum, Audi a lansat modelul Audi A6 e-tron cu caroserie Sportback și Avant. Automobilul din clasa superioară de talie medie este al doilea model construit pe baza platformei PPE, fiind, totodată, primul model ce introduce conceptul podelei plane.

Designul clar și curat al caroseriei emană un caracter dinamic, progresist și elegant. Grila Singleframe închisă și inversată este încadrată de o mască neagră, reflectând limbajul de design distinctiv al modelelor e-tron. Farurile principale, precum și alte elemente funcționale, ca, de pildă, senzorii sistemului de asistență a șoferului ADAS și prizele de aer sunt integrate în această mască neagră, devenind astfel aproape invizibile. Designul sportiv contribuie la aerodinamica sa excelentă și asigură o valoare CW excepțional de scăzută, de doar 0,21 pentru Sportback, respectiv de de 0,24 petru Avant.

Farurile și blocurile optice spate au design tridimensional și oferă semnături luminoase digitale opționale, îmbinând astfel universul fizic cu cel digital. Cu aproximativ 45 de segmente per panou digital OLED, partea din spate a noului model Audi se transformă din ce în ce mai mult într-un afișaj. În premieră, blocurile optice spate OLED pot comunica cu vecinătatea lor imediată (car-to-x). De eemplu, senzorul de proximitate avertizează alți participanți la trafic cu privire la eventuale accidente și pene

Afișajul panoramic MMI, cu design curbat și tehnologie OLED, este compus din afișajul Audi virtual cockpit de 11,9 inci și afișajul tactil MMI de 14,5 inci și, împreună cu display-ul MMI de 10,9 inci pentru pasagerul din față creează o scenă digitală cu un design vizual clar definit. Modul Active Privacy permite pasagerului din față să se bucure de divertisment în timpul călătoriilor, cum ar fi de vizionarea de filme sau seriale, fără a distrage atenția șoferului. În funcție de viteza curentă și de gradul de ocupare a locurilor automobilului, lumina este focalizată (modul Privacy activat) sau dispersată (conținut vizibil tuturor), în baza unei unități de comandă inteligente.

Audi face un pas semnificativ înainte în tehnologia de afișare, cu afișajul head-up display opțional de a doua generație cu funcții de realitate augmentată (AR HuD), care este, de asemenea, un element central al scenei digitale. Prin intermediul unei conexiuni cu ChatGPT, clienții pot interacționa cu mașina lor folosind limbajul natural și pot asculta în timp ce conduc informațiile care îi interesează. Sistemul de sunet Bang & Olufsen Premium cu difuzoare în tetiere asigură un sunet excelent. Sistemul are un amplificator extrem de eficient și 20 de difuzoare, cu o putere de 830 de wați.

În funcție de piață, vor urma ulterior și alte modele cu tracțiune spate sau tracțiune integrală quattro. Noua baterie litiu-ion compusă din 12 module și 180 de celule prismatice cu o capacitate brută totală de 100 kWh permite o autonomie de peste 750 kilometri (A6 Sportback e-tron) și respectiv peste 720 kilometri (A6 Avant e-tron). Datorită tehnologiei de 800 de volți și a capacității maxime de încărcare de 270 kW incluse în dotarea standard, noul A6 e-tron poate fi încărcat în doar zece minute la o autonomie de până la 310 de kilometri la o stație de încărcare adecvată de înaltă performanță HPC.

Acesta susține șoferul la accelerare, frânare, menținerea vitezei și a distanței setate, precum și la menținerea benzii de rulare. În completarea diferiților senzori, în funcție de regiune, sistemul utilizează datele de înaltă rezoluție ale hărților și datele colective (swarm data) de la alte autovehicule din cloud pentru a optimiza conduita mașinii. Făcând uz de acest mix de informații, automobilul calculează traseul ce urmează a fi parcurs, pentru a asigura o experiență de condus confortabilă, pe întreaga plajă de viteze și în blocajele de trafic. La lansare, modelul va dispune în dotarea standard de park assist plus, camera video pentru marșarier, limitatorul de viteză pe bază de indicatoare de circulație, tempomatul adaptiv, park assist plus cu funcție de afișare a distanței și asistentul pentru monitorizarea atenției și oboselii șoferului.
Urmărește canalele noastre de socializare pentru a nu pierde conținutul nostru actualizat constant: ne găsești pe TikTok , Instagram , YouTube și Facebook ca Drive Magazine Romania!