Noul BMW M5 Touring – acum cu sistem de propulsie plug-in hybrid pentru prima dată Noul BMW M5 Touring – acum cu sistem de propulsie plug-in hybrid pentru prima dată

2024-08-17

  • Drive
  • Tehnologie
  • Noul BMW M5 Touring – acum cu sistem de propulsie plug-in hybrid pentru prima dată

Noul BMW M5 Touring – acum cu sistem de propulsie plug-in hybrid pentru prima dată

Prima generaţie BMW M5 a debutat în urmă cu 45 de ani. Nu doar a deschis o categorie nouă de modele, a schimbat precepţia lumi auto asupra automobilelor de înaltă perfromanţă. Cu a doua generaţie BMW M5, în 1992, debuta şi primul BMW M5 Touring – primul model combi de înaltă performanţă din Germania. Construind pe o istroie valoroasă şi unică, noul BMW M5 Touring vine cu o combinaţie de performanţă, confort pe distanţe lungi şi un interior care poate fi utilizat într-o mare varietate de moduri. Al treilea model Touring bazat pe BMW M5 Sedan vine acum cu sistem de propulsie plug-in hybrid pentru prima dată.

Designul exterior al noului BMW M5 Toruing combină stilul atletic şi detaliile specifice M cu proporţiile familiare ale modelului Touring. În acelaşi timp se face o diferenţiere clară faţă de noul BMW Seria 5 Touring. Acestea este evidenţiată şi prin suprafeţele mari vopsite  şi prin acoperişul cu finisaj negru solid. Parte frontală expresivă vine cu prize mari de aer. Partea din spate accentuează lăţimea maşinii: spoiler distinctiv pe plafon, reflectoare verticale, difuzor în două secţiuni care încorporează ţevi de evacuare duble pe stânga şi dreapta, într-o grupare specifică modelelor M de înaltă performanţă.

Image
Foto: BMW

Sistemul M HYBRID  combină un motor termic V8, cu funcţionare în regim mare de turaţii, şi motor electric cu tehnologia BMW eDrive de generaţia a cincea. Puterea sistemului este de până la 727 CP, iar cuplul maxim este de 1.000 Nm. Mașina accelerează în 3,6 secunde de la 0 la 100 km/h, viteza maximă fiind 250 km/h, sau 305 km/h cu pachet opţional M Drive. Transmisia M Steptronic cu opt trepte cu Drivelogic oferă trei programe de schimbare a treptelor de viteză, poate fi acţionată folosind noul selector de viteze sau clapetele de schimbare de pe volan. Launch Control, disponibil standard, şi funcţia opţională Boost Control asigură o dinamică maximă la orice demaraj sau când aveţi de un plus de viteză. Bateria de înaltă tensiune are o capacitate netă de 18,6 kWh. Aceasta asgiură o autonomie electrică de 61-67 km măsurată în ciclul WLTP. Condus pur electric este posibil până la o viteză maximă de 140 km/h. Încărcare AC de până la 11 kW este disponibilă standard, aceasta permite încărcare completă a bateriei în mai puţin de două ore.

Image

Filozofia interiorului oferă o combinaţie de cockpit de maşină sport, atmosferă exclusivă şi funcţionalitate modernă. Volan M din piele, scaune M multifuncţionale şi ecran central curbat BMW cu indicaţii M, piele Merino de înaltă calitate, BMW Interaction Bar, climatizare automată pe patru zone, climatizare auxiliară, sistem de alarmă, iluminare interioară specifică M cu animaţie Welcome, sistem de sonorizare Bowers & Wilkins surround, comfort Access şi operare automată a hayonului sunt echipamente standard. Capacitatea portbagajului poate fi mărită de la 500 la maximum 1.630 litri prin rabatarea banchetei spate în dotarea standard.

Image

BMW iDrive este bazat pe sistemul de operare BMW 8.5. BMW Live Cockpit Professional şi este completat de BMW Head-Up Display, afişare Augmented View pe ecranul central şi sistemul de navigaţie BMW Maps ca soluţii standard. Asistentul Personal Inteligent BMW şi ecranul central curbat BMW pentru interacţiune intuitivă, multimodală între conducător şi automobil, folosesc inclusiv comenzi vocale, control cu gesturi şi controlul tactil. Personalizarea digitală a modelului este posibilă folosind BMW ID şi aplicaţia My BMW. Integrare smartphone pentru Apple CarPlay şi Android Auto este disponibilă standard. Suplimentar modelul dispune de o serie de aplicații specifice sistemului BMW 8.5, inclusiv Spotify sau platforma de jocuri AirConsole.

Image
Foto: BMW
Modelul vine cu o gamă largă de sisteme pentru condus şi parcare autonome.

 Acestea includ avertizare la coliziune frontală, avertizare la părăsire a benzii, asistent de evitare cu schimbarea benzii, informaţii privind limita de viteză, asistent de parcare cu Reversing Assistant şi cameră de asistenţă pentru marşarier ca dotări standard. Echipamentele opţionale includ Driving Assistant Professional cu asistent de control al direcţiei şi al benzii, tempomat activ, asistent automată pentru limitarea vitezei, detectarea semaforului (disponibile pe un număr lipitat de pieţe, în funcţie de infrastructură) şi navigaţie activă, plus asistent de parcare Professional pentru controlul manevrelor de parcare prin intermediul unui smartphone.

Urmărește canalele noastre de socializare pentru a nu pierde conținutul nostru actualizat constant: ne găsești pe TikTok , Instagram , YouTube și Facebook ca Drive Magazine Romania!