Noul Volkswagen Tayron a sosit pentru a înlocui modelul Tiguan Allspace Noul Volkswagen Tayron a sosit pentru a înlocui modelul Tiguan Allspace
Foto: Volkswagen AG

2024-10-26

  • Drive
  • Tehnologie
  • Noul Volkswagen Tayron a sosit pentru a înlocui modelul Tiguan Allspace

Noul Volkswagen Tayron a sosit pentru a înlocui modelul Tiguan Allspace

Volkswagen a lansat SUV-ul Tayron, în care cinci pasageri se pot bucura de până la 885 de litri de spațiu pentru bagaje, pentru călătoriile în vacanță. Pre-vânzările pentru noul SUV de mari dimensiuni, poziționat între Touareg (clasa premium) și Tiguan (clasa medie), încep la finele lunii noiembrie în România, iar în curând vor fi disponibile în total șapte sisteme eficiente de propulsie. Gama include două autovehicule electrice hibrid plug-in de ultimă generație (eHybrid).

Cu o lungime de circa 4.8 m, Tayron este caracterizat de un design clar, frapant, de SUV. În partea din față, farurile LED și emblema standard Volkswagen iluminată creează o semnătură luminoasă inconfundabilă la căderea nopții. Același lucru este valabil și pentru partea din spate, cu bara transversală LED pe întreaga lățime și logo-ul iluminat. În interior designul este dominat de suprafețe ce oferă o senzație plăcută și, în funcție de echipare, materiale elegante precum ArtVelours Eco (microfibră) și lemn autentic cu pori deschiși, precum și ornamente decorative iluminate.

Image
Foto: Volkswagen AG

Ca versiune entry-level, varianta Life a modelului Tayron oferă deja o gamă largă de echipări standard. Aceasta include nouă airbaguri, climatizare automată cu trei zone, iluminare ambientală în 10 culori, control multifuncțional al experienței la volan (comenzile profilurilor de deplasare – inclusiv profiluri de deplasare cu tracțiune integrală pentru modelele 4MOTION –, volumul audio și activarea Atmosferelor ca ambianță cu iluminare și audio pre-programată), un sistem Infotainment (ecranul dispune de o diagonală de 32 de centimetri) cu o funcție de navigație activabilă și App-Connect Wireless (pentru Apple CarPlay și Android Auto), instrumente digitale, faruri LED inclusiv control automat al fazei lungi (Light Assist), logo Volkswagen iluminat în față și în spate, blocuri optice spate 3D, jaluzele la ușile spate, precum și jante de aliaj de 17 inch.

Image
Foto: Volkswagen AG

Sistemele standard de asistență ale versiunii Tayron Life includ tempomat adaptiv (ACC), funcția de frânare la virare dacă apare un autovehicul din sens opus, sistem de asistență la schimbarea benzii (Side Assist), sistem de menținere a benzii (Lane Assist), un sistem automat de frânare de urgență inclusiv monitorizare pietoni și bicicliști (Front Assist), Park Assist Plus, sistem de camere video retrovizoare, afișare dinamică a indicatoarelor rutiere și noul sistem de avertizare la ieșire. Ca extensie a sistemului de asistență la schimbarea benzii, acesta din urmă poate – în cadrul limitelor sistemului – preveni deschiderea uneia dintre uși dacă un alt participant la trafic se apropie din spate.

Image
Foto: Volkswagen AG

Elemente speciale opționale includ sisteme precum controlul adaptiv al șasiului DCC Pro, faruri IQ.LIGHT HD Matrix cu funcții de iluminare interactivă și Travel Assist pentru condus semi-autonom. De asemenea disponibil: asistentul vocal IDA cu integrare ChatGPT (în combinație cu pachetul Infotainment opțional Discover), o trapă panoramică glisantă și rabatabilă, un sistem de sonorizare de 700 W de la Harman-Kardon, tapițerie din piele cu scaune reglabile electric, inclusiv funcție de masaj și ventilație, plus un sistem de siguranță pentru copii activat electric pentru partea din spate.

Image
Foto: Volkswagen AG

După lansarea tuturor versiunilor cu un propulsor mild hybrid (eTSI), Volkswagen va oferi Tayron și cu două propulsoare hibrid plug-in (eHybrid), două motoare pe benzină cu turbosuflantă (TSI) și două motoare diesel cu turbosuflantă (TDI). Toate sistemele de propulsie sunt cuplate la o cutie de viteze automată cu ambreiaj dublu (DSG). Chiar și motorul entry-level eTSI cu o putere de 150 CP este un sistem de propulsie de înaltă tehnologie (mild hybrid cu tehnologie de 48 V). Însă avantajele propulsoarelor electrice și pe benzină sunt combinate în cele două modele hibrid plug-in inovatoare. Acestea furnizează o putere a sistemului de 204 CP și 272 CP. Datorită bateriei de 19,7 kWh (net), ambele versiuni Tayron eHybrid pot atinge autonomii electrice de peste 100 km. Cel mai mare motor TDI, de 193 CP este de asemenea foarte eficient și combinat cu tracțiunea integrală 4MOTION ca standard.  

Urmărește canalele noastre de socializare pentru a nu pierde conținutul nostru actualizat constant: ne găsești pe TikTok , Instagram , YouTube și Facebook ca Drive Magazine Romania!