Bolid de curse pentru utilizare zilnică: a sosit primul BMW M3 CS Touring Bolid de curse pentru utilizare zilnică: a sosit primul BMW M3 CS Touring
Foto: BMW

2025-02-21

  • Drive
  • Tehnologie
  • Bolid de curse pentru utilizare zilnică: a sosit primul BMW M3 CS Touring

Bolid de curse pentru utilizare zilnică: a sosit primul BMW M3 CS Touring

Cu primul BMW M3 CS Touring, BMW M GmbH adaugă un alt model special în segmentul automobilelor sport de înaltă performanţă. Noul model se bazează BMW M3 Competition Touring M xDrive şi aduce un plus de performanţă. Un motor cu şase cilindri în linie, de 550 CP, reglajul personalizat al şasiului, caracteristicile exclusive de design şi reducerea masei rezultate din utilizarea numeroaselor componente din plastic armat cu fibră de carbon (CFRP) oferă ingredientele pentru sentimentul pur de maşină de curse.

Noul model va fi produs alături de toate celelalte variante ale BMW M3 Sedan şi BMW M3 Touring, la uzina BMW Group din München. Livrările modelului către clienţii din Europa, Australia, Japonia şi Coreea de Sud, ca principale pieţe, vor începe în martie 2025. Motorul de 3,0 litri cu şase cilindri în linie al BMW M3 CS Touring a fost proiectat încă de la început pentru a oferi performanţe ridicate pe circuite - şi prezintă o serie de detalii tehnologice din designul automobilelor de competiţie. Creşterea presiunii maxime de încărcare a celor două turbocompresoare monoscroll la 2,1 bar şi modificările specifice modelului la managementul motorului permit creşterea puterii maxime a BMW M3 Competition Touring cu M xDrive cu încă 20 CP, la 550 CP. Motorul îşi dezvoltă cuplul maxim de 650 Nm între 2.750 şi 5.950 rpm.

Image
Foto: BMW

Transferul de putere prin transmisia M Steptronic cu opt trepte şi sistemul de tracţiune integrală M xDrive asigură o experienţă dinamică excelentă. BMW M3 CS Touring accelerează de la 0 la 100 km/h în 3,5 secunde. Viteza maximă a modelului ediţie specială - care este echipat standard cu pachetul M Driver - este limitată electronic la 300 km/h. Acustica emoţionantă a motorului este asigurată de sistemul de evacuare specific M, cu clapete controlate electric, un amortizor de zgomot din titan, cu construcţie cu masă optimizată, şi - în stilul obişnuit M - două perechi de ţevi de eşapament vopsite în negru mat. Nota acustică a motorului variază în funcţie de profilul pe care conducătorul îl selectează din meniul M Setup. Modurile SPORT sau SPORT+ produc un sunet de condus cu o tonalitate mai dramatică, în special prin schimbările de viteză şi reglajele corespunzătoare ale turaţiei.

Image
Foto: BMW

Împreună cu motorul extrem de puternic şi tehnologia şasiului specifică modelului, măsurile inteligente de design uşor joacă un rol important şi în modelarea atributelor de performanţă exclusive ale BMW M3 CS Touring. Utilizarea extinsă a plasticului armat cu fibră de carbon (CFRP) este deosebit de importantă atunci când vine vorba de minimizarea masei. Capota maşinii, spliterul faţă, prizele de aer frontale, capacele oglinzilor exterioare şi difuzorul spate sunt fabricate toate din CFRP. Diferitele măsuri de design uşor aduc o reducere totală de aproximativ 15 kilograme faţă de BMW M3 Competition Touring M xDrive.

Image
Foto: BMW

La BMW M3 CS Touring, performanţa M de circuit se îmbină cu un interior cu utilizare variabilă al cărui capacitate de depozitare sub hayonul cu deschidere înaltă poate fi extinsă de la 500 litri la maximum 1.510 litri. În plus, liniile întinse dinamic ale modelului Touring şi detaliile exterioare specifice M - concepute tocmai pentru a îndeplini cerinţele tehnice ale alimentării cu aer de răcire şi echilibrului aerodinamic - sunt completate de caracteristici exclusive de design al căror aspect atractiv reflectă atracţia spre circuit a BMW M3 CS Touring. Scaunele-scoică M Carbon reglabile electric şi încălzite sunt echipare standard pentru conducător şi pasagerul din faţă. Au tetiere integrale, o emblemă de model "CS" iluminată şi suprafeţe din piele Merino. Designul exclusiv negru/roşu este adoptat şi de scaunele din spate, în timp ce toate ornamentele uşilor sunt acoperite cu piele neagră.

Image
Foto: BMW

BMW M3 CS Touring este echipat standard şi cu sistemul M Drive Professional cu funcţii optimizate pentru circuit, cum ar fi M Drift Analyzer şi M Laptimer. În plus, M Traction Control în 10 trepte oferă distracţie personalizată la condus pe circuit. O altă caracteristică a M Drive Professional este butonul M Mode de pe consola centrală, care poate fi folosit pentru a configura sistemele de asistenţă la condus şi conţinutul afişat pe monitorul de informaţii şi Head-Up Display. Conducătorii pot alege între setările ROAD, SPORT şi TRACK aici. În noul BMW M3 CS Touring, cea mai recentă versiune a sistemului de afişare şi control/operare BMW iDrive bazat pe sistemul de operare BMW 8.5 oferă control intuitiv al numeroaselor funcţii ale automobilului şi servicii digitale.

Image

 Cu Asistentul Personal Inteligent BMW şi ecranul central curbat BMW, automobilul este optimizat clar spre funcţionarea prin control tactil şi limbaj natural. Vizualizarea specifică M de pe ecranul central de 12,3 inchi (31,24 cm) afişează M Shift Lights familiare pe marginea superioară, în timp ce starea sistemelor de stabilitate a condusului, M xDrive şi controlul tracţiunii se regăsesc în partea inferioară a ecranului. Ecranul de start al displayului central de 14,9 inchi (37,85 cm) include widgeturi pentru configurarea automobilului, presiunea în anvelope şi temperatura.

Urmărește canalele noastre de socializare pentru a nu pierde conținutul nostru actualizat constant: ne găsești pe TikTok , Instagram , YouTube și Facebook ca Drive Magazine Romania!