2024-03-22
Motivul extrem de important pentru care geamurile avioanelor sunt întotdeauna rotunjite
„Colțurile ascuțite rănesc coatele, genunchii, șoldurile... sau orice parte a corpului cu care intră în contact”, a declarat Anthony Harcup, director la Teague, o firmă de design care lucrează cu Boeing de 75 de ani. El a explicat că rotunjirea marginilor se face pentru „deletalizare”, un principiu de proiectare care „asigură că un pasager nu se poate răni pe nicio parte a scaunului aeronavei”.
În plus, notează Harcup, această rotunjire nu este doar pentru protecția noastră, ci și a avionului. „Fie că o piesă este turnată, prelucrată și vopsită sau laminată, este mult mai probabil ca finisajul să aibă fracturi de tensiune sau să se uzeze mai repede atunci când este fabricat cu margini ascuțite”, a adăugat el.
Foto: Unsplash
Pe lângă faptul că arată bine, geamurile rotunjite ne mențin mult mai în siguranță.
Pe măsură ce avioanele de pasageri au devenit mai populare în anii 1950, companiile aeriene au început să urce aeronavele la altitudini mai mari, ceea ce le-ar permite să economisească bani datorită aerului mai rarefiat, care creează mai puțină rezistență și o călătorie mai confortabilă cu mai puține turbulențe. Cu toate acestea, la momentul respectiv, companiile aeriene nu au făcut modificările corecte de design pentru a asigura siguranța pasagerilor. Au plecat cu defectul fatal al ferestrelor pătrate, care au creat puncte de stres din cauza diferenței de presiune din interiorul și din exteriorul avionului și care pot determina o presiune atât de crescută, încât materialul să se distrugă. Exact asta s-a întâmplat în 1952, când două avioane s-au dezintegrat în aer din cauza ferestrelor pătrate.
Nu vă faceți griji, de atunci am parcurs un drum lung în ceea ce privește siguranța avioanelor.
Foto: Unsplash
Urmărește canalele noastre de socializare pentru a nu pierde conținutul nostru actualizat constant: ne găsești pe TikTok , Instagram , YouTube și Facebook ca Drive Magazine Romania!