Ryanair avertizează: compania aeriană a introdus amenzi drastice Ryanair avertizează: compania aeriană a introdus amenzi drastice
Foto: Portuguese Gravity/Unsplash

2025-06-21

  • Drive
  • Check-in
  • Ryanair avertizează: compania aeriană a introdus amenzi drastice

Ryanair avertizează: compania aeriană a introdus amenzi drastice

Una dintre cele mai mari companii aeriene low-cost din Europa a făcut un nou pas pentru a descuraja pasagerii turbulenți. Începând de acum, Ryanair poate aplica o amendă de cel puțin 500 de lire sterline pasagerilor cu comportament problematic.

Cei care călătoresc frecvent cu avionul s-au confruntat, probabil, cu pasageri incomozi. În cel mai bun caz, aceștia s-au limitat la a provoca doar neplăceri minore, fără a perturba serios desfășurarea zborului sau ordinea la bord. În situații mai neplăcute însă, unii pasageri au fost martori la evacuarea unei persoane din avion.

Image
Foto: Shutterstock

Pentru a preveni astfel de incidente, Ryanair a anunțat o nouă măsură: compania va aplica o amendă de minimum 500 de lire sterline celor care se comportă inadecvat în timpul zborurilor. Aceasta este doar suma minimă; compania poate solicita și alte costuri suplimentare sub forma unor despăgubiri civile (daune materiale).

Potrivit comunicatului emis de companie, fiecare pasager are dreptul la o călătorie confortabilă și lipsită de stres, precum și la o sosire la timp. Aceste drepturi sunt serios afectate de pasagerii care tulbură ordinea la bord.

Deși Ryanair subliniază că numărul acestor incidente este neglijabil pe zborurile sale, compania afirmă că este prima care introduce o măsură menită să „garanteze liniștea la bord și respectarea orarului”. Un purtător de cuvânt al companiei a declarat: „Este total inacceptabil ca pasagerii să sufere din cauza unor pasageri care se comportă necorespunzător. Pentru a proteja atât călătorii, cât și personalul, vom introduce o amendă de 500 de lire sterline, care va fi aplicată celor evacuați de la bordul aeronavelor noastre din cauza comportamentului lor. Sperăm că această măsură va încuraja respectarea regulilor de conduită și că atitudinea noastră proactivă va contribui la confortul tuturor călătorilor”.

Image
Foto: Shutterstock

Această măsură era luată în considerare de mai mult timp. În luna ianuarie a acestui an, de exemplu, compania a dat în judecată un pasager care a provocat pagube semnificative în timpul unui zbor de la Dublin la Lanzarote. Ryanair a solicitat despăgubiri în valoare de 15.000 de euro. Potrivit companiei, incidentul a impus cazarea a peste 160 de persoane (fără a include personalul aeronavei) și a generat costuri suplimentare pentru combustibil, servicii juridice, taxe de aterizare, manipulare și înlocuirea echipajului.

Urmărește canalele noastre de socializare pentru a nu pierde conținutul nostru actualizat constant: ne găsești pe TikTok , Instagram , YouTube și Facebook ca Drive Magazine Romania!