Toleranță zero! De ce Ryanair dă în judecată un pasager și-i cere daune de 15.000 de euro? Toleranță zero! De ce Ryanair dă în judecată un pasager și-i cere daune de 15.000 de euro?
Foto: Shutterstock

2025-01-15

  • Drive
  • Check-in
  • Toleranță zero! De ce Ryanair dă în judecată un pasager și-i cere daune de 15.000 de euro?

Toleranță zero! De ce Ryanair dă în judecată un pasager și-i cere daune de 15.000 de euro?

Într-un demers juridic fără precedent, Ryanair îl dă în judecată pe unul dintre pasagerii săi, la Curtea de Circumscripție din Dublin și-i cere daune de 15.000 de euro, după ce prin comportamentul său a cauzat o deviere a zborului și o întârziere de o noapte pe o cursă de la Dublin la Lanzarote.

Incidentul a avut loc pe 9 aprilie 2023, în timpul unui zbor de la Dublin la Lanzarote. Comportamentul pasagerului a condus la o deviere neprogramată către Porto, Portugalia. Această deviere a produs o întârziere de o noapte, forțând Ryanair să cazeze 160 de pasageri în hoteluri și să acopere cheltuielile suplimentare. Ryanair solicită 7.000 de euro pentru cheltuielile hoteliere ale celor 160 de pasageri și ale echipajului, 2.500 de euro pentru taxele de aterizare și manipulare pe aeroportul portughez și 1.800 de euro pentru costurile de înlocuire a membrilor echipajului din cauza restricțiilor privind durata orelor de zbor. În plus, Ryanair cere pasagerului să acopere 800 de euro pentru costurile de combustibil suplimentar, 750 de euro pentru scăderea vânzărilor și 2.500 de euro pentru taxele legale portugheze.

Image
Foto: Shutterstock

 „Niciunul dintre aceste costuri nu ar fi fi intervenit dacă acest pasager recalcitrant nu ar fi forțat o deviere spre Porto”, a declarat Ryanair. „Prin urmare, Ryanair inițiază în instanțele irlandeze o procedură civilă împotriva acestui pasager pentru a recupera costurile suplimentare. Acestea au intervenit în întregime și exclusiv ca urmare a comportamentului pasagerului perturbator. Acesta a cauzat nu doar o deviere a zborului, ci a impus o noapte de cazare în Porto pentru mai mult de 160 de pasageri și șase membri ai echipajului”. Ryanair afirmă că echipajul de bord poate refuza servirea cu alcool a pasagerilor. De fapt, comportamentul perturbator este frecvent declanșat de persoane care beau excesiv înainte de îmbarcare.

Acești pasageri pot părea inițial în regulă, dar curând, în timpul zborului, devin din ce în ce mai indisciplinați, din cauza stării de ebrietate.
Image
Foto: Shutterstock

„Nu înțelegem de ce pasagerilor din aeroporturi nu le sunt limitate băuturile alcoolice la două (folosind cartea de îmbarcare exact în același mod în care sunt limitate vânzările în duty-free), deoarece acest lucru ar duce la un comportament mai sigur și mai civilizat al pasagerilor la bordul aeronavelor și la o experiență de călătorie mai sigură pentru pasagerii și echipajele din întreaga Europă”, a afirmat compania aeriană într-un comunicat. În august anul trecut, directorul general al Ryanair, Michael O'Leary, a vorbit despre posibila introducere a unei reguli privind limitarea la două băuturi pe parcursul zborurilor. El a menționat o creștere alarmantă a comportamentului perturbator în rândul pasagerilor, determinând compania aeriană să ia în considerare măsuri mai stricte pentru a asigura un mediu de călătorie mai sigur.

Urmărește canalele noastre de socializare pentru a nu pierde conținutul nostru actualizat constant: ne găsești pe TikTok , Instagram , YouTube și Facebook ca Drive Magazine Romania!