Cum explică Wizz Air faptul că a lăsat un băiat de 14 ani în Roma? Cum explică Wizz Air faptul că a lăsat un băiat de 14 ani în Roma?
Foto: Shutterstock

2024-08-27

  • Drive
  • Check-in
  • Cum explică Wizz Air faptul că a lăsat un băiat de 14 ani în Roma?

Cum explică Wizz Air faptul că a lăsat un băiat de 14 ani în Roma?

Un băiat islandez în vârstă de 14 ani se afla într-o excursie de grup, când Wizz Air l-a forțat să își părăsească prietenii pe aeroportul din Roma. Grupul de tineri se întorcea acasă din Italia, dar la aeroport, personalul companiei aeriene i-a spus băiatului că nu i se va permite să se îmbarce în avionul pentru care avea bilet. Pe deasupra, Wizz Air a refuzat să ofere explicații  mamei îngrijorate, iar, în cele din urmă, băiatul a fost ajutat de un cuplu islandez și nu de compania aeriană.

Image
Foto: Shutterstock

Tânărului i s-a refuzat îmbarcarea, deoarece Wizz Air a suprarezervat zborul, vânzând mai multe bilete decât locuri la bord. „Wizz Air suprarezervă ușor unele zboruri pe cele mai populare rute ale sale pentru a permite înlocuirea pasagerilor care nu se prezintă cu alții. Aceasta este o practică standard în industria aeriană și este în conformitate cu legislația relevantă privind protecția consumatorilor”, a răspuns compania aeriană la solicitarea presei. Potrivit companiei aeriene, în cazul în care toți pasagerii se prezintă, ei se pot oferi voluntari pentru a lua un zbor ulterior. În astfel de cazuri, Wizz Air oferă diverse stimulente celor care vor lua zborul mai târziu, sau ultimii pasageri înregistrați vor fi reprogramați pe următorul zbor și vor primi o compensație.

Însă situația lui Alfred a fost una extrem de jenantă, deoarece următorul zbor Wizz Air către Reykjavík avea loc doar peste o săptămână, ceea ce însemna că trebuiau să rezerve un alt zbor, mult mai scump.
Image
Foto: Shutterstock

 În orice caz, cuplul menționat anterior a călătorit, de asemenea, cu același zbor, astfel încât băiatul a putut ajunge acasă în siguranță. Wizz Air își justifică gestul spunând că, cel puțin potrivit lor, băiatul de 14 ani călătorea cu un grup, dar, spre deosebire de ceilalți, el avea o rezervare individuală și nu a reușit să se înregistreze online în avans. Prin urmare, personalul de la sol al companiei i-a putut oferi în cele din urmă un bilet standby, care permite unei persoane să se îmbarce într-un avion dacă toți ceilalți pasageri s-au îmbarcat deja și mai sunt locuri disponibile.

Image
Foto: Shutterstock

Potrivit Wizz Air, situația a fost discutată și cu liderul grupului, care a dorit să îi cedeze locul băiatului, însă din grup făceau parte și tineri sub 14 ani, care nu au voie să călătorească neînsoțiți în conformitate cu politica companiei aeriene - tinerii de peste 14 ani pot călători neînsoțiți. În cele din urmă, compania aeriană a oferit o compensație băiatului, care, după cum s-a menționat, a ajuns acasă cu un zbor total diferit.

Urmărește canalele noastre de socializare pentru a nu pierde conținutul nostru actualizat constant: ne găsești pe TikTok , Instagram , YouTube și Facebook ca Drive Magazine Romania!