Modificare importantă a traficului din Paris, care afectează și vizitatorii orașului Modificare importantă a traficului din Paris, care afectează și vizitatorii orașului
Foto: Shutterstock

2024-10-13

  • Drive
  • Mapamond
  • Modificare importantă a traficului din Paris, care afectează și vizitatorii orașului

Modificare importantă a traficului din Paris, care afectează și vizitatorii orașului

Limita maximă de viteză pe şoseaua de centură a Parisului, una dintre cele mai aglomerate artere rutiere din Franţa, va fi de 50 km/h, în locul celei de 70 km/h în vigoare în ultimii zece ani. Inelul rutier de 35 km înconjoară capitala franceză.

Pentru municipalitate, care este proprietara şoselei de centură, obiectivul principal este reducerea poluării fonice şi a poluării aerului care „afectează viaţa celor 550.000 de riverani din zona şoselei de centură”, a declarat pentru AFP David Belliard, adjunctul primarului, responsabil de Transporturi. "Acest model de autostradă urbană, conceput în anii 1970, nu mai este sustenabil în contextul accelerării încălzirii globale. Îi îmbolnăveşte pe oameni şi îi împiedică să doarmă", a adăugat ecologistul.

Image
Foto: Wikimedia

În timp ce urmarea acestei noi limitări asupra calităţii aerului continuă să fie un subiect de dezbatere, efectul asupra poluării fonice este dovedit, iar asociaţia Bruitparif se aşteaptă la un câştig "deloc neglijabil" de doi, până la trei decibeli. Un alt efect scontat este reducerea numărului de accidente grave pe un traseu utilizat zilnic pentru peste un milion de deplasări zilnice. Având în vedere că viteza medie în timpul zilei este estimată la aproximativ 35 km/h, noua limită de viteză ar trebui să aibă impact doar în afara orelor de vârf.

Image
Foto: Wikimedia
Criticii susţin, prin urmare, că aceasta este o măsură "antisocială", deoarece îi afectează pe lucrătorii care se deplasează noaptea şi la prima oră şi care sunt nevoiţi să folosească şoseaua de centură pentru a călători dintr-o suburbie în alta.

 "Până în prezent nu a fost realizat niciun studiu privind încetinirea traficului, impactul asupra traficului, impactul ecologic sau impactul economic", a criticat Philippe Noziere, preşedintele asociaţiei celor 40 de milioane de automobilişti francezi. Ministrul Transporturilor şi primarul Parisului au convenit să efectueze o analiză "continuă şi independentă" a reducerii limitei de viteză, rezultatul urmând să fie prezentat peste un an.

Urmărește canalele noastre de socializare pentru a nu pierde conținutul nostru actualizat constant: ne găsești pe TikTok , Instagram , YouTube și Facebook ca Drive Magazine Romania!