2024-07-08
Europa ar putea tripla conexiunile feroviare directe folosind căile ferate existente
Conform unui raport recent al Greenpeace, intitulat "Conexiunea eșuată", Europa dispune de infrastructura feroviară necesară pentru a susține mai mult decât tripla legăturile feroviare directe existente între marile orașe.
Grupul ecologist a analizat 990 de rute, între 45 de orașe europene importante, și a constatat că doar 114 dintre acestea (12%) sunt deservite de legături feroviare directe. Există alte 305 rute (31%) pe care o conexiune directă ar fi posibilă folosind liniile existente, dar ruta nu este deservită. Analiza a constatat, de asemenea, că există de aproape 6 ori mai multe zboruri directe decât legături feroviare directe între cele 45 de orașe, 69% din cele 990 de rute fiind deservite de zboruri directe. Pe lângă disponibilitatea mai mare a zborurilor, un alt raport Greenpeace a constatat anul trecut că, chiar și pentru conexiunile existente, trenurile sunt de până la 30 de ori mai scumpe decât zborurile.

Foto: Shutterstock
"De ani de zile, Europa a întins covorul roșu pentru transportul aerian, care dăunează climei, oferindu-i facilități fiscale, în timp ce trenurile și infrastructura feroviară s-au ofilit. Este timpul ca guvernele europene și UE să corecteze acest dezechilibru istoric, îmbunătățind conectivitatea și confortul trenurilor și punând capăt avantajelor neloiale ale industriei aeriene", a declarat Herwig Schuster, responsabil cu campania în domeniul transporturilor pentru Greenpeace Europa Centrală și de Est.
Cu 17 trenuri directe către alte orașe europene importante, Viena are cele mai multe conexiuni.
Cu toate acestea, ea utilizează doar 59% din rutele posibile. Pe baza liniilor și orarelor existente, există un potențial pentru încă 12 legături feroviare directe spre și dinspre capitala austriacă. După Viena, orașele care sunt cel mai bine conectate prin trenuri directe sunt München, cu 15 rute și potențial pentru încă 14, Berlin, cu 14 rute și potențial pentru încă 14, Zurich, cu 13 rute și potențial pentru încă 15, și Paris, cu 13 rute și potențial pentru încă 16.

Foto: Shutterstock
La polul opus, cele mai slab conectate șase orașe sunt Atena, Lisabona, Pristina, Sarajevo, Skopje și Tallinn, niciunul dintre acestea neavând o legătură feroviară directă cu vreunul dintre celelalte mari orașe europene incluse în analiză. În cele din urmă, Greenpeace subliniază că numărul total de trenuri de noapte transfrontaliere de călători în Europa a scăzut de la 1 257 pe săptămână în 2001 la doar 445 în 2019. În plus, în contextul Anului european al căilor ferate din 2021, Comisia Europeană a anunțat 15 noi proiecte feroviare transfrontaliere, dar, în 2023, acestea au fost reduse la 10 și niciunul dintre ele nu s-a materializat încă.
Urmărește canalele noastre de socializare pentru a nu pierde conținutul nostru actualizat constant: ne găsești pe TikTok , Instagram , YouTube și Facebook ca Drive Magazine Romania!